Klämdagar

Första av två dagar innan en skön längre ledighet! Ja, den kommer att bli skön, för vi har ett nytt hus att pyssla med, samt en vecka i Sälen! Jag hade svårt att somna igår. Kändes ett tag som jag skulle börja utveckla liggsår! Då min svans inte gillar långtida sittningar, lade jag mig framför tv:n och startade upp en ny stickning med de nya garnen jag köpt! Jag tänkte göra en mössa av samma modell som jag gav Monica, men när jag plockade fram mönstret insåg jag att jag glömt bort vad alla förkortningar och förklaringar betydde! Vadå "yarn over"?
Efter lite trixande kom dock minnet tillbaka, så jag tuffade på rätt bra. Rev upp några varv, tuffade vidare och rev upp igen.
Hade "Mission Impossible 3" i ögonvrån, följt av slutet på "Sagan om ringen 2" medan Johan snufsade intill.

Denna morgon har jag pratat med Länsförsäkringar om försäkring på nya huset, som ju måste vara igång tills vi tar över den andra januari. Drygt 3600 spänn per år ska det kosta, med vissa justeringar beroende på vilken typ av inbrottslarm vi väljer att ha.

Morgondagens combat ska jag, Anna och Ylva ha nyårstema, så jag ska köra i en glittrig top! Ylva skulle kanske fixa partyhattar också! Haha! De 45 platserna är bokade, plus det tio reservplatserna! Får se hur många som hoppar av under morgondagen, men det ska blir kul!

Nej, nu är det dags för lite Excel!

Ha en bra dag! 

Kommentarer
Postat av: Elin

USch för att inte kunna somna! Jag vände och vred mig igår och till slut blir man ju galen!



Kul med nyårstema! Combat med partyhattar är ju en skön syn! :)

2008-12-29 @ 10:07:31
Postat av: Linda till Elin

Ja, det är så frustrerande!



Hehe, tror man tappar en del av den där tuffa fightingstilen va?

Ungefär som att jobba som ordningsvakt i jordgubbsmössa? :o)

2008-12-29 @ 10:32:37
Postat av: Elin

åå, det borde du ha i ordningsvaktsutstyrseln ju! :) Kanske inger ännu mer respekt! =)

2008-12-29 @ 10:44:33
Postat av: Linda till Elin

Haha, visst borde det?

Hallå? Vem muckar med en ordningsvakt i jordgubbsmössa? :o)

2008-12-29 @ 11:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0