Trångt i byxorna!

Välkommen in i vår hall/skoutställning. Regn i luften och mörkt ute! Igår hade vi knappa sex grader utanför, när man masade sig ur sängen!
Jag drog, nej slet på mig mina svarta jeans igår då jag av någon anledning bara bestämt mig för att ha dom på mig den dagen. Och jag kan bara konstatera faktum att jag expanderat oroväckande sedan jag började mitt nya jobb! Som lärare flängde man runt hela dagarna och tränade minst två-tre pass i veckan. Nu sitter man på häcken hela tiden, är hemma sent och kör bara sitt combatpass en gång i veckan. Resultat? Trånga byxor, låg energi och ond svanskota!
En känsla som när nog liknade tarmvred hade infunnit sig i magen mot dagens slut, och att blodet inte stoppats av mitt sittande i dessa byxor är ett under. När jag väl kom hem och skalade av mig eländet straffade magen mig med ett konstant illamående och värk hela middagen igenom. Men jag antar att det blir så när inälvorna ska hitta sina rätta platser igen...

Somnade som en sten igår, med tv:n på, innan Johan hunnit lägga sig! Han pysslade tydligen med Elins föräldrars dator ett tag, men då var jag långt inne i John Blunds värld. Jag märkte inte ens när han lade sig, och kollade på tv dessutom!
 
Idag fick det bli linnebyxor istället. Himmel vad skönt! Men jag kan ju bara meddela att jag drog på mig ett annat par innan denna bild, och när jag knäppte dom fick jag otäcka flashbacks från gårdagen...
Nej, nu är det fara på färde, ett pass funkar bara inte. Energin och orken är botten!

Ställde in naprapatbesöket imorgon. Jag ska lämna in bilen på torsdag, men smidigaste lösningen är att lämna den på onsdag innan fem, vilket krockade med den bokade tiden i stan. Jag tror ändå inte han kan göra mycket mera...jag har fått stretchövningar (som jag inte gjort), och kan ju alltid boka ny tid om jag vill.

Nej, dags att sätta igång med dagens arbete! Nu har det rullat igång ordentligt, med både kurserna och supporten. Roligt med mycket att göra, men frustrerande när man inte kan allt ännu...

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Välkommen till IT-världen där man ljuger om man säger att man kan allt:

IT-konsult - kan lite om mycket

IT-expert - kan mycket om lite



/:o)

2008-08-26 @ 11:18:34
Postat av: Linda till Stefan

Hehe, ligger något i det!

Och när det gäller mig just nu: EXTREMT lite!

Har precis kollrat bort en stackars inköpare för att jag inte hade koll på en enkel grej! skäms

2008-08-26 @ 15:54:50
Postat av: Anna

Trist är det att måsta köpa ny garderob bara för att man går upp några trivselkilon... :o)

2008-08-26 @ 21:00:00
Postat av: Linda till Anna

Man får väl resonera att det lär ju måste ske förr eller senare ändå! :o) Framtida investeringar typ.

2008-08-27 @ 07:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0