Torsdag = Snart fredag!

Morronmorron! Klockan hade inte ens passerat halv åtta när man drog sitt passerkort denna dag, men så blir det när en hurtfrisk sambo är uppe halv sex! Cirkus 40 minuter senare pedalar han iväg, och innan jag hunnit lämna hemmet messar han att han är framme! Lindome-Kungsbacka på cykel, han är så duktig!
Nu är gulingen inlämnad i varje fall. Johan var som sagt först på plats, vilket var tur, för de stängde ju 15.30! Dock var det fortfarande folk där, och grindarna till området fortfarande öppna, så det gick bra. Dock öste regnet ned (gjorde det hela dagen), så han var sorgligt blöt när jag väl kommit igenom trafiken och till honom (tog nästan 40 minuter Torslanda - Mölnlycke!).
Med tanke på vädret, och det faktum att Johan skulle cykla till jobbet nästa dag, åkte vi till Stadium XXL och inhandlade regnställ till honom. Själv hittade jag fyra linnen för knappt tvåhundra spänn! Ni vet, sådana där braiga bomullslinnen att ha under andra tröjor.
Sen skjutsade han mig till Sportlife i Frölunda där jag skulle vara med på deras combatpremiär. Dock inte som deltagare, utan som teaminstruktör! Platschefen ringde några timmar tidigare och frågade om jag kunde hoppa in, då Pontus skadat knäet. Så då fick Asma teama med mig istället, vilket gick finfint! Många deltagare, bra stämning och positiv respons! Kul, då det kan vara ganska gnepigt med koreografin, tekniken och sådant första gången! Vi skulle ta halva passet var, Asma låt 1-5 och jag 6-10, men till femman ger hon mig headsetet och ber mig ta över, för hon orkar inte mera! Och JAG som också är helt slut! Man pushar sig själv så mycket mera när man teamar och har premiärer, mycket också för att vet att man inte behöver leda alla låtar. Men halvvägs där då jag fick ta över var jag verkligen slut! Det ät så frustrerande när man vill ge mera, coacha, peppa och instruera, men har fullt upp med att bara andas! Men vi var rätt nöjda ändå. Johan hämtade upp mig efter sin Korpenmatch där han fått sig en rejäl lårkaka, så det var ynkliga själar som linkade in på OKQ8 för lite frukostmat till morgondagen.
Sen var det ju avslutningsavsnitten av "Project Runway", två på raken, så vi duschade, åt lite och betalade räkningarna i reklampauserna!

Idag ska jag köra kurs igen, och kommer förhoppningsvis inte vara lika förvirrad som i måndags...

Måste också dokumentera min fina sittring som ju var totalt bortkastat köp. Där ligger den och skäms på golvet intill mig! Nån som behöver en?

Men dessutom måste jag ju visa de fräcka salt- och pepparkaren jag fick av Monica efter röjning i hennes svärmors, Johans farmors lägenhet! Vid en första anblick såg de så där gamla och rätt tråkiga ut, men efter en stund gillade jag dom skarpt! Tacktack!

Fick hem min dator igår också förresten, hemlevererad av posten. Tydligen hade HP-service fått byta moderkort, men jag har inte hunnit koppla in den för att se vad som finns kvar och inte. Undrar om det var åskan som pajade den eller inte...Johans datorer har ju sådant skydd, men inte min, och att min bara skulle paja sådär utan att jag arbetat med den eller något, verkar ju lite lurt. Dessutom hade ett åskväder passerat över de dagarna. Menmen, elektronik kan ju bara haverera tids nog ändå.

Imorgon är det fredag och då har vi ingenting planerat, vilket känns skönt! Ännu en vecka som varit fulltecknad. Lördag ska Johan på nån killkväll på landet med grillning, öldrickande och utbyte av manliga erfarenheter innan de ska vidare till Stenungsbaden. Han frågade om jag vill haka på till "Baden", och på ett sätt skulle det vara lite kul att åka dit då det var väldigt längesedan jag var där. Det var ett bra ställe att jobba på som vakt, men tydligen är det lite turbulent där nu. I vilket fall kan det vara kul att träffa gamla vaktkollegor och dansa av sig lite, för det var också längesedan! Innan man åker dit kan jag mysa framför brasan på landet och läsa eller nåt...låter inte så dumt. Får se hur det blir.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm, 15.30??? Nja, var närmare 16.30, annars hade jag inte hunnit.....

2008-08-28 @ 08:19:50
Postat av: Elin

Hehe, det märktes iaf inte att du var helt slut vid bytet! Full fart hela tiden ju! Superkul :)

2008-08-28 @ 10:03:09
URL: http://elinapelina.blogg.se/
Postat av: Linda till Elin

Phuu, vilken tur, men det kändes! :o)

Kul att du gillade det!

2008-08-28 @ 11:28:42
Postat av: Linda till Johan

Jaja...det var tidigt på morgonen jag skrev ok??

2008-08-28 @ 11:29:25
Postat av: Elin

15.30 eller 16.30, det är ju ändå förmiddag för Johan antar jag eftersom eftermiddagen ligger runt 19-tiden =)

2008-08-28 @ 11:51:58
Postat av: Johan till Elin

Nu tycker jag du ska vara snäll, det är ju natt vid den tiden!!!!

2008-08-28 @ 12:01:47
Postat av: Linda till Johan

Mm, just det... Men det är ju inte så lätt med tidsbegreppen för dig alla gånger...

2008-08-28 @ 15:16:41
Postat av: Elin

Snäll? Det är jag alltid =) Jag bara poängterade att din dygnsrymt är lite annorlunda.. :)

2008-08-28 @ 15:18:55
Postat av: Anna

Jag tyckte att bilden på dig själv var fin idag. Lite mer Linda så där. :o)

2008-08-28 @ 18:57:22
Postat av: Linda till Anna

Hehe, håller nästan med...lite tråkigt i längden också att bara stå rätt upp och ned. Måste hitta på nåt nytt framgent! :o)

2008-08-29 @ 09:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0