Back in business!

Det märks verkligen att semestrarna är över! Hann känna den där småstressiga känslan när man skulle från jobbet till Sportlife för sitt pass, och trafiken korkade ihop sig redan på väg ut ur Volvoområdet! Jag hatar verkligen att ställa mig framför mina deltagare med andan i halsen, och känslan av att koreografin försvunnit all världens väg.
Det gick dock bra, tack vare en ful förbismitning i ytterfilen förbi Astra. Alla vet att filerna går ihop till en, men många smiter förbi så långt det bara går innan de går ihop. Jag brukar störa mig vansinnigt på dessa förare, när jag själv snällt står i kön i huvudfilen. Men har jag mitt pass med starttid att hålla, sjunker jag ned i sätet och gasar med brinnande kinder.
Att semestern är slut märktes också på antalet deltagare. Nästan trångt igår, och oj vad varmt det blev! Stelheten från måndagens boxpass innebar att min kropp totaldog efter hemkomsten igår, och idag tillhör jag inte de smidigaste av personer!

Ska naprapaten massakera, förlåt massera ryggen idag igen, vet jag en som inte njuter! Men däremot tjuter! (Ok, den var dålig, men jag kunde inte låta bli!)
Efteråt ska Johan, Andreas och Elin ansluta  för gomiddag på stan. A och E firar sju år, och för att det inte ska bli allt för romantiskt, bjöd de med oss som störande moment :o) Sedan ska det visst bli femkamp på Liseberg, och då jag lär vara totalt mörbultad i kroppen, hoppas jag denna femkamp består av övningar av typen vadslagningar i sköldpaddsrace och avslappning på tid.

Har förresten möblerat om i min arbetshörna! Har stängt in mig i mitt hörn, och vänt 180 grader, så nu sitter jag med ryggen mot fönstren och näsan mot korridoren. Tydligen kan vissa chefer ha något emot detta, då de förbipasserande nu inte kan kolla om det är arbete man har på skärmen och inte annat som typ...öh...ja.

Är ganska säker på att jag såg nummer 098 när vi körde upp till Karlskoga i lördags, men kändes ändå inte riktigt tryggt säkert. Mötte två 098 på väg till jobbet idag, så nu kan jag med gott samvete i varje fall säga att mitt nästa nummer ska vara 099...

Att semestern också är över för inköparna märks, då jag hade fullt upp under gårdagen och denna morgon. Förbereder också för råmaterialkursen nästa vecka, men det är kul att ha mycket att göra!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, vi får sätta trafikspaning på dig här i höst.

2008-08-13 @ 12:41:10
Postat av: Elin

hehe, vaddå du jobbar väl hela tiden???

2008-08-13 @ 18:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0