Snor!

Öh...nedanstående inlägg skrevs före det som nu ligger under detta. Trodde inte det sparades, men nu hamnade det alltså här. Kan man inte flytta om i sina inlägg??

Jahapp, så var förkylningen i sitt esse. Snorig, eländig, lomhörd och hes. Men får man något medlidande från eleverna? Icke! De är ganska roliga ändå, goa och lättsamma. Kanske lite väl lättsamma när det är dags att fokusera och få något gjort, menmen. Niorna knotade över mina inlagda prov. Det är inte lätt att ta över en klass som haft en lärare som låtit eleverna skriva proven när de vill! De kunde börja en dag och fortsätta nästa och nästa tills de var klara! Sitta tillsammans med alla andra i klassrummet under lektionerna och pyssla med det! Jag har aldrig förstått hur han kunnat undervisa på det sättet. Likaså har jag infört matteläxa varje vecka som jag samlar in och rättar. Ja, jag är väldigt populär... Men jag vågar ändå i ett hörn av hjärnan påstå att de flesta ändå uppskattar att styras upp rejält, att läraren faktiskt kräver lite och faktiskt också har genomgångar! Rättingen av deras första läxa var intressant! Det var en bra läxa, med mycket repetition, avrundning, blandade räknesätt, rita vinklar osv. Mycket basic, men nästan alla i klassen hade något de inte klarade! Så dagens lektion fick ägnas åt att gå igenom avrundning och blandade räknesätt. Hur ska de kunna förstå kommande moment, när de inte har koll på grunderna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0