Nere igen...

...i Lindome. Började dagen ganska tidigt, och har suttit i telefon nästan hela tiden. Det ser ut att lösa sig med vakterna till helgen. Fredagen är fixad i alla fall, och lördagen får jag besked om under dagen. Fyllde bilden och körde söderut via lunch på Ikea. Lastat ur och handlat käk till kvällen. Känner mig seg och omotiverad. Har biologikurs ikväll igen, och så norrut imorgon igen för mera packning och Combatpass på kvällen.

Fick ett mail från IT-universitetet. 40-poängsutbildningen jag påbörjade och hoppade av i höstas hade ett avhopp på 80 procent...av de 30 som började avslutade 4 i våras. Mailet gällde en enkät som skulle spåna i varför avhoppen var pass frekventa. Tidsbrist skulle jag tippa, vilket var fallet för mig. Och mastig engelsk litteratur som kändes ganska meningslös. Många kurser får man känslan av att litteratur bara slängs in för att på det sättet ge någon form av tyngd till innehållet. Läs och reflektera. Mycket enkelt för de kursansvariga, men noll givande för den som måste lägga tiden på den vid de få tillfällen man har mellan jobben. Nej, "Kommunikation, lärande och IT" motsvarade inte mina förväntningar. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0