Spökjakt

Kort lunch innan vi kör vidare för US som förväntas starta sin arbetsdag tidigare än vanligt. Några i Kina hängde kvar igår tills det blev läggdags men denna planering har amerikanerna inte varit lika sugna på att logga in mitt i natten. Konstigt.

Jag hann precis plöja Gregory David Rogers triologi denna månad, en annorlunda och intressant inblick i ett Indien som inte var det vackraste men ändock skildrades på det sättet i all sin kriminella brutalitet. Många filosofiska småspår och rent poetiska uttryck här och var i den form man säger sig vilja komma ihåg och återge men aldrig gör. (null)
I sin bokform är de rejäla tegelstenar som jag nog dragit mig för att påbörja, gav Christer första delen för ett tag sedan, men att lyssna kändes överkomligt och dess innehåll också enklare att förtära tror jag. För min del i alla fall.

(null)
Så fort jag loggat ut från ena teamets planeringsmöte fick vi ööörna till Lilltjejens flöjtlektion. Sedan lugn och skön kväll där hon rensade lite ogräs medan jag grillade middagsburgare. Hon valde mitt barndomsspel "Spökjakten" som passade min möra hjärna perfekt med sitt otroligt enkla men ändå roliga upplägg. Spökena är så gulliga!
Regnet kommer och går på utsidan och jag har ont i skinkorna av hemmastolen. Middagen har förberetts så jag kan kasta mig ut i köket och fixa den innan Lilltjejens fotbollsträning. Kanske jag kan byta om och få mig en skön promenad i alla fall under tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0