Varm

(null)
Tre pälsansikten vid våra dyblöta skor. Hälsade på Veronica och Felicia på Åsas camping där de precis installerat sig i Veronicas föräldrars husbil. Undertecknad badade i havet - så varmt var det att jag blev desperat.
Betydligt skönare när det mulnade på och när det såg lite väl mörkt ut i närheten drog vi oss tillbaka till campingområdet. Det är onekligen en charm med camping. Och så roligt att se de permanenta husvagnsinnehavarna som byggt upp staket, terass, uteduschar och utekök. Själv hade jag gärna haft antingen husvagn eller husbil. 
Plötsligt öppnade sig himlen och regn och hagel hamrade mot taket så vi knappt kunde höra varandra. Gångarna utanför förvandlades till floder och åskan dånade. Den planerade grillningen flyttades in till stekpanna och då det saknades grejer drog jag av mig till bikinin och promenerade genom regnet till närliggande affären. Supermysigt! Lite synd om tältarna dock där somliga stod i svackor och följdaktligen hade grejer som flöt omkring på utsidan - och troligtvis insidan också!
Lika snabbt som det börjat upphörde det, lagom till vi ätit färdigt och det var dags att åka hem. Väl hemma kunde jag inte låta bli, det blev en kort löprunda där Lilltjejen följde med på sparkcykeln. Den fick dock slut batteri efter halva vägen så gissa vem som fick dra den uppför backarna hem. Gott att vi fick röra på oss båda två i alla fall.

Nicci French ligger på bordet intill. Jag har plöjt fyra av deras andra böcker och två andra de senaste veckorna. En läsperiod alltså vilket var ett tag sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0