Hjärtekatten Maja


Jepps jag är färdig! Har ännu inte kommit utanför dörren som planerat. Lilltjejen somnade till så rejält där efter lunchamningen att jag fastnade med virknålen i handen och blev kvar till mobilen ringde och väckte henne. Men då var jag också tre stygn från att vara färdig, så här är hon till slut: Hjärtekatten Maja!

Kopian och orginalet! :o)
Ganska precis två timmar tog det med ett halvt framben, svans och montering. Jag är inte så snabb. Är ju nästan matdags för lilltjejen igen, sen ska jag göra ett nytt försök att komma ut i solen innan dagen är helt slut.

Montering.

Kommentarer
Postat av: Anna i gbg

Vad fin katten blev- så imponerad av er alla... kollat lite på facebooksidan och det dräller in katter minsann ;-) Själv skulle jag nog ha svårt att släppa den ifrån mig om jag lyckats virka något sådant- hahaha.... det är roligt med handarbete, synd att jag inte har tid för det mer. Får bli min pensionssyssla- hihi....

2011-05-13 @ 12:59:39
Postat av: Linda till Anna i gbg

Tack, ja det är fashinerande vilken respons Hjärtekatten fick! Målet på 100 katter uppnåddes ju på ett kick! :o)

2011-05-13 @ 15:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0