Gårdagen


Så, efter en hyfsat god natts sömn ska jag försöka sammanfatta gårdagen. Det bidde alltså en sväng till Malmö där Oo stannade på lagret för att jobba medan jag navigerade in till centrum. Hade ingen aning om var jag befann mig där jag följde skyltning om parkering men tyckte nog att jag borde vara hyggligt centralt. Skohornade mig in i ett parkeringshus och betalade en hutlös avgift. Kom upp på gatan igen och gick runt hörnet.
"Detta verkar ju bekant!" vilket mycket riktigt var "Lilla torg"!
Fattade gps:en och gav mig så ut på jakt efter skånska cacher! Gick bet på några dels på grund av att jag inte ville lämna vagnen, men hittade sex totalt varav en tog mig till en riktigt fin utsiktsplats! Den där "Svängande bålen" stack fram som en blek "Twister"-glass över hustaken emellanåt. 
Tiden bara flög och jag hann ju inte alls ta så många som jag kunnat! Det var dock väldigt trötta fötter och ben när jag så letade mig ut till Oo igen.


(Hittade en travelbug!)

Vi drog norrut via ett matstopp på given plats, höhö!


Vi hade Mölle som mål för lite caching på vägen hem. Blev en del stopp på vägen dock för amning, Höganäs och, förstås cacher! Jättevackert längs kusten och det goa vädret gjorde inte saken sämre precis.

(Sämre platser har man ammat på!)

I Mölle ligger Kullabergs naturreservat och vägen igenom och ut till Kulla fyr bjöd på en kalasfin utkiksplats, där en cache också fanns förstås! Man fick en känsla av utlandet där i Mölles trånga gator och naturen vi upplevde. Men så var vi ju också i Skåne! Hihi!
Det var ju inte precis planerat att vi skulle hamna där ute, jag som endast haft siktet inställt på stadspromenering! Men så finner man sig klättrande och kavande bland vassa klippor och vågslipade stenar i jakt efter den ena cachen efter den andra! Makalöst vackert dock!
En cahce fick Oo klättra ner och hämta själv...



Jag tyckte det var lite jobbigt att klättra omkring med lilltjejen på magen, livrädd för att snubbla och falla framåt. När det blev lite väl besvärligt tog Oo över henne, så fick jag vara orolig för det istället :o) Men det blev onekligen lättare att klättra själv!
Lilltjejen var så imponerad av de vackra vidderna och branta stupen att hon somnade.


Hehe, det syns vart vi varit! Många återstår så kanske det blir en sväng till dit ut, vackert som det var. Men så finns det ju så otroligt många fler platser med mycket cacher så det är ju bara att välja och vraka!
Lilltjejen var dock inte nöjd på vägen hem, mycket bilåkande som det blivit den dagen. Mamma var bra trött också, så då var man extra tacksam för sin snälla tös som somnade direkt efter en sista amning!

(geocaching.com håller på att byta sin kartfunktion, därav nya utseendet)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0