Sweetberry?


Rona fick agera modell för mössan som jag faktiskt färdigställde igår! Den passade perfekt, men jag är lite osäker på färgen. Tycker den är lite för ljus för att funka som vare sig hallon, åkerbär eller smultron. Alla dom är mycket mörkare, därav garninköpet igår. Eftersom det går så pass fort att göra dessa små mössor tänkte jag prova med den färgen också.
Döpte denna till "Sweetberry" i brist på annat, det lät finare på engelska ;o)
På denna variant uteslöt jag bladmönstret i själva mössan som den typiska jordgubben har och virkade ett löst blad istället. Tycker nästan det blev lite bättre?

Oo klev upp i ottan och är nu nere i Malmö. Här snöar det för fullt igen, tung blötsnö. En passande dag för att sitta inne och sticka, och är tösabiten lika snäll som hon varit senaste veckan lär nästa mössa bli klar relativt snabbt.




Kommentarer
Postat av: Hannah

that's sooooooooooooooooooooooooooo asian face!!! =)



i knew she looked like you when she was born... hehe

2011-03-11 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0