Åtta plus en


Det bidde caching på ett soligt Lindholmen idag. Utgick från Sportlifes anläggning och knatade genom hypermoderna företagsparker, anrikt bostadsområde och tråkiga industritomter. Åtta blev det sammanlagt.
 
Letade förgäves efter en cache som typiskt nog skulle ligga precis i vägen för ett pågående studentutsläpp. Visade sig sedan att den cachen troligen var mugglad och därför avaktiverad. Lite nostalgiskt att se dessa lyckliga studenter otåligt väntande innanför dörrarna, laddade inför språngmarschen till den uppbyggda scenen femtio meter bort. Jag minns när jag stod alldeles utanför Strömbackas dörrar med studentmössan på och vi ledda av Christian skanderade ihop "T3A!!" Varven i höskrindan upp och ned längs den då fortfarande trafikerade Uddmansgatan där parallellklasserna i sina öppna lastbilar och flak skanderade "Djur i bur" åt oss när vi passerade varandra. Jag har inte många foton från studenten och minns inte mycket mer än hur vi stod där och hurrade, tjöt och skrek varv efter varv. Har ett foto av Anna som med stort leende kikar in i kameran från sidan, höskrindans galler och björklöv i bakgrunden. Konstigt att jag inte minns mer sedan än ett hastigt fik med uppvaktning med familjen och några släktingar. Kan ju inte ens skylla på alkoholgenererad glömska, men någon form av festlighet måste jag väl ha åkt iväg på efteråt?
Nåväl, geocaching var det ja. Blev lite orolig att jag skulle bli tvungen att dyka in i nässelsnåren för att leta en gömma, men så elak hade ägaren inte varit som tur var!

(Kom och mys!)




SVT:s flashiga bygge hade ju såklart en cache.



(Inte årets modell dolde förstås också en!)




En liten grön oas i företagsdjungeln - hade också en cache förstås!


Blev mumsig middag så här inför den extralånga helgen! Imorgon klockan tolv kör jag "Body Combat - summer edition" ihop med Ylva och Amanda i Kållered. Före och efter blir det caching för hela slanten. Oo har planerat nån rutt på femtioelva cacher vi ska hitta. Oo jobbar klämdagen men sedan är vi ju också lediga på måndag, nationaldagen. Blir en extra kort vecka för mig alltså med en enda arbetsdag, höhö!

Känns lite här och var att jag varit länge i solen, det kliar!

Just det, spontanåkte upp till Kungälv för ett besök på Bräckboden. Fick loggat en multicache också på order av Oo, en vilkens första och enda steg vi fixat tidigare. Så det blev nio loggade totalt idag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, jag kan friska upp ditt minne. Efter höskrindan splittrades vi upp för att sedan träffas upp i någons lägenhet. Du tog med Västen och jag har en bild av er i någon låda. Sedan bar det iväg till Havsbadet för röj. Tror ni följde med...Jag var förkyld och hade skrikit mig hes på flaket så ingen hörde vad jag sa... det blev en tidig kväll för mig minns jag.

2011-06-01 @ 21:46:50
Postat av: Camilla

Den lilla gröna oasen ligger precis utanför mitt jobb :-)

2011-06-01 @ 22:15:06
Postat av: Linda till Anna

Hahaha åh herrejösses, Västen! Det fotot hade varit kul att se!

2011-06-02 @ 08:59:45
Postat av: Linda till Camilla

Jaså är det där du huserar? :o)

2011-06-02 @ 09:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0