Undran

Ibland när jag ligger och bööörnar på motorvägen händer det att det ligger en sko på eller intill vägbanan. Är det bara jag som undrar över detta? Jag menar, hur kan en sko hamna på en motorväg? Och varför just en sko? Jag har aldrig sett en mössa eller bok eller varför inte ett knäskydd? Makaber som jag är låter jag fantasin föreställa mig en felplacerad gångare som fått en hundra meters flygfärd direkt till andra sidan av en 130 kilometer-i-timmens-grill så bara ena skon blev kvar men så kan det väl inte vara? Jag fattar verkligen inte för nu är det så pass många gånger jag stött på dessa ensamma skodon! Är det en sorts grej av lika stor meningsfullhet som det där "planking" eller "uggling" eller vad det nu kallades? "Lämna-din-shoeING"?

(Skon på bilden har inget med inlägget att göra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0