Present och fynd!

Kollakolla vad Oo hade med sig till mig från Malmö! Min ambition att dricka mera vatten fick honom att fixa denna present! Varför dyra flaskvatten när jag kan göra själv? Lär inte vara mycket godare, men billigare! Om det nu inte kostar tusen miljarder att fylla på en sådan där kolsyrepatron vill säga... EN sådan där äkta artificiell smakessens skulle ju räcka till tolv liter eller nåt, så jag jag lär klara mig ett tag!



Men jag har också skaffat lite nya grejer! När jag i torsdags gick en sväng i stan så dreglade jag ju över de där kuddarna med "Fem myror är fler än fyra..."-motiv. Problemet var ju bara att de kostade 499 spänn, vilket besviket fick mig att behärska köpinpulsen. När jag så på väg till sushistället slank in på Mölndals babyaffär hade de också en sådan, men för 299 spänn! Sen hade den en liiten liten fläck som gav mig 20 procents rabatt, då det var den sista kudden de hade kvar. Me like! Visst är den cool!!


Och apropå kudde så hade jag innan dess varit en sväng till Balltorp för att kolla och köpa en amnings/sovkudde för tvåhundra spänn. Betydligt billigare än de 400 och uppåt man kan få ge i butiken. På köpet fick jag med mig en gåstol som visserligen inte var den fräshaste kanske, men hur mycket bryr sig ungen om det?
Nej, jag är riktigt nöjd med min dag faktiskt, och så sushi på det och kramkalas med Oo i sängen! :o)




Kommentarer
Postat av: Elin

Å, fina kuddar :)



Och bra med Soda Stream.. :) Kolsyrepatronen funkar som pant, så ta med den till Ica eller nåt så får man en ny för typ 90 kr.... men om man inte har med den gamla så kostar de ett par hundra tror jag!

2010-09-21 @ 19:58:03
Postat av: Anna

Hahaha, här är det tvärtom. Vi har levt på bubbelvatten sen den där maskinen köptes för två år sedan. Men nu klarar jag inte av det av någon anledning så det är kranvatten som gäller. Vilket jag då normalt hatar. :o) Och finfin kudde den där elefanten. :o)



Amningskudde är inget för mig. Funkade inte alls. Men ett tips. När bebis blir så pass stor att den kan nästan sitta själv är det en bra skyddsbarriär att sätta runt. Så när hon tippar så tar kudden värsta fallet. ;o)

2010-09-21 @ 20:08:56
Postat av: Linda till Elin

Aha det är så det funkar. Men det kändes ju överkomligt då jag har en känsla av att en patron räcker rätt länge? Tror Johan hade med sig två extra redan dessutom! :o)

2010-09-22 @ 08:04:36
Postat av: Linda till Anna

Hehe, får se om suget kommer tillbaka sedan då! :o)



Ja, fick också tipset av hon jag köpte den av. Den går ju att knyta ihop till en ring typ, så då kan man ju plantera ungen där i mitten! Xo)

2010-09-22 @ 09:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0