Bad, paket och "geocatching"

Öppnar ytterdörren och knäpper en bild på det vackra höstvädret på utsidan. Härligt! Oo har kommit tillbaka från morgonens innebandy och ligger nu och slappar i sängen. Själv steg jag upp strax innan han kom hem, så det blev lite sovmorgon!
Tror Oo behöver sova en stund innan kvällens bröllopsfest i Borås, då det inte blev så många timmar för honom denna natt. Vi var i säng strax efter 02 efter en varm och skön kväll ute i Färjelanda och Martin och Jeanette.

Medan badtunnan fylldes sakta men säkert och värmdes upp av den lilla kaminen, intog vi pasta och spelade ett för oss helt nytt spel som var riktigt kul, "När då då?"
Andreas, Elin och Noel skulle också ha varit med, men Noels magsjuka slog till hos Elin så de fick vända hemåt strax efter de kommit. Stackars Elin, usch för magsjuka!


När mörkret var kompakt och endast marshallernas ljus som vägledning var det riktigt härligt att tassa ut i den kyliga luften och sjunka ned i det uppvärmda vattnet! Och när stjärnklara natthimlen bredde ut sig ovanför var välbehaget ett faktum. Vi eldade så skorstenen blev rödglödande och det blev ett härligt svalkande måste att emellanåt komma upp på kanten!
När vi var likt överkokta humrar klev vi upp, och då hade klockan passerat midnatt!
Så genomvarm och avslappnad som jag var lyckades jag inte hålla mig vaken hela vägen hem, hann nätt och jämt slänga upp de blöta grejerna och ta ett tag med tandborsten innan jag stupade i säng. Tack Martin och Jeanette för en trevlig kväll och mitt första bad i trätunna! :o)

Vi visste att det var dåligt i kylen på frukostfronten, men jag ville minnas att bröd fanns för honom innan sin träning. På morgonen hör jag honom rumstera i köket, dra i lådor och prassla med påsar. Timmar senare när jag så precis kommit ur sängen ringer han och är på hemväg, lite förnärmat konstaterande att brödet han hittat varit luddigt och att han istället fått knapra torra knäckebröd. Jag sneglar mot köket och kan bara konstatera (än en gång) att min make är blind! Så hävdar han att jag gömt dom bakom hushållspappersrullen, ack ja! Hahahahaha!

Han fick dock skratta tillbaka när jag glatt öppnade det som väntat i brevlådan, och läst "Grattis Linda från 055, vadå 055?"

Har inte öppnat ännu dock, vet inte om jag ska vänta till måndag eller ej!

En annan kul grej uppmärksammade min gamla Krav Maga-tränare på FB, från Polisens hemsida och expressen.se:

"Geocatching"?? Vi geocachare kan bara konstatera att det är synnerligen fuskigt att tillämpa helikopter, båt och piketpersonal för att logga en cache!
Och vänta lite nu, i Polisens rapport kan man skåda bildbevisen och ser inte den där "kylväskan" synnerligen bekant ut? Hahaha, det är ju necessären som Oo distribuerar bland sina produkter!

Hohoho, okej, bortkastade skattepengar men hallå, den hade hängt där över ett år! Nu kan ju cacheägaren ståta med en logg av Stockholmspiketen också, även om han inte kan hänga tillbaka cachen där den var! :o)


(Nej, necessär!)




Nu har Oo somnat in så jag åker nog och storhandlar själv. Behöver proviantera inför imorgon och tårtbotten fixas idag. Vanlig hederlig gräddtårta är godast!
Har fått "casper"-filmen också, så kanske vi hinner slötitta på den också innan det är dags att kolla om finskorna passar.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Funderar lite över polisens tankeverksamhet...

Larmet gällde en väska UNDER en bro, skickar man då en helikopter för att se den? Man kan börja få funderingar om varför uppklaringsprocenten sjunker... ;o)

2010-10-09 @ 13:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0