Fuktigt

Oo hade så ont i sin vrist och skulle handla inför fredagen så jag tänkte vara snäll och ta dagens cache. Spanade in en på vägen från jobbet som verkade enkel av loggarna att döma. Jag hade ju ingen GPS, men tyckte den verkade som en smal sak att hitta! Klafsade omkring bland regndroppande träd, såphala löv och vattensjuk mark allt medan kaxigheten övergick till frustrerad uppgivenhet. Hade Oo i mobilen, och då han handlat färdigt plockade han fram GPS:en och hittade snabbt en cache i sin närhet. Jahapp.
Klafsade tillbaka till Gulingen och blåste till Stigs Center och Göteborgs Djurklinik.
Hill's djurfoder har en gratis 28-dagars prova-på kampanj på det torrfoder som veterinären rekommenderade för Maja. Direktiven var dock rätt luddiga på hemsidan, och två samtal med dom vid två olika tillfällen gav inga svar. De visste ingenting om den kampanjen! Ringde veterinären men de kände inte till den heller utan hänvisade till deras intilliggande butik. Där fick jag aldrig något svar, utan ringde då till Göteborgs Djurklinik istället som låg bäst till från jobbet. De hade inte heller hört talas om kampanjen, men det var inga problem, en säck lades undan för mig att hämta när jag ville!
Hann precis och kom in i butiken med blöta fossingar (och kvist och löv i håret, men det upptäckte jag när jag kom hem), och de var jättegulliga. Det var inte någon av dom jag pratat med i telefon, så de var också frågande till kampanjen, men de kikade på hemsidan, frågade om Maja och skickade med lite mer information om fodret, samt berättade att Royal Canin hade ett motsvarande foder till "Hill's j/d" som jag nu fick. Jag köpte ju nyss en ny säck Royal, så skulle nu kanske kunna byta den. Fast tror inte jag har kvittot kvar :o/
Nåväl, både Maja och Fia verkar förtjusta i sitt nya foder, så får se om det blir någon skillnad hos Maja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0