Naturens krafter

Ännu en otroligt varm dag som med sin kvalmighet bara bad om att förlösas i ett hejdundrande åskväder. Nästan samma krafter som jag släppte lös i Kållereds sal idag, jisses vad energi jag hade! Vet inte om jag lyckades förmedla det men de svarade bra och jag fick positiv respons efteråt. Det spelar ingen roll hur kass en dag kan ha varit när man får avsluta den med ett ösigt pass till grymma deltagare! När man nu sedan väl är hemma och slappnar av så känner man hur slut i kroppen man är! Skönt!
Det blev middag på Biljardpalatset idag, då Oo ville se VM-hockey med Sverige mot Danmark. Ganska dyrt ställe så jag provade en burgare av den nyttigare varianten. Fick bröd med två centimeters köttfärs och lite dressing. Nada mera, och så en hög grönt och coleslaw. Satt och suktade över Oos baconburgare med feta, tjocka, krispiga strips och konstaterade att jag kunnat få typ tre Max minimål för min nyttiga tråkversion. Men kanske det ändå var bättre att ha den i magen än Oos variant, och definitivt bättre än tre minimål från Max inför combatpasset!
Efteråt hann vi knata ned till Esperantoplatsen för att dokumentera en specifik dörr som krävs för att få logga en cache. :o)
Han har fått dille på mysterys och matar mig med konstiga gåtor och jobbiga klurigheter som döljer koordinater. Jag är kass på sånt! Tacka vet jag vanliga traditionella cacher.

Aah, nu börjar jag känna mig riktigt avslappnad! Det är så mäktigt med åska! Tyvärr missade jag det när det drog över oss här hemma, men jag fick se blixtrarna över trädtopparna när det drog vidare på vägen hem. Mindre mäktigt att få kryssa mellan alla paddor och grodor som kommit upp på den regndränkta vägen ned till huset. Tur att de är så pass stora så man ser dom hyggligt där de sitter. Värre dock när de är så många att man inte kan kryssa mellan dom! Blurgh!

När jag nu ändå är inne på det nyttiga temat i matväg har jag nu avslutat ett mycket godare alternativ: Smoothie på jordgubbar, persika, blåbär, yogurt och tropisk juice. Gottigt när man väl (efter litet missöde) fått den gjord!




(Smoothiedisaster)






Kommentarer
Postat av: Elin

Men LInda, du nämnde inte nåt matchreferat och hur det gick i matchen?! ;) Visst är det tråkigt när man får in mat när man beställt och så ser den andres mat mycket godare ut :)

2010-05-21 @ 07:56:29
Postat av: Linda till Elin

Öh, tror de blåklädda vann! Xo)

Jaa, snacka om besvikelse och avundsjuka blickar den andre får! :o) Som tur var bjöd han generöst på ett gäng av de krispiga, varma, perfekt saltade och stora stripsen! Naaw! :o)

2010-05-21 @ 08:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0