Årsdagen

Om glasögonen ser ut att sitta skevt så gör de antagligen det. Jag har nog aldrig lyckats bibehålla ett par solglasögon så pass länge som dessa nu hängt med, men så ser de också ut därefter! Jag har insett att det inte är någon mening för mig att lägga hundratals kronor på ett par, så Statoilbrillor á typ tvåhundra spänn har fungerat ypperligt senaste tiden.
Solen skiner och man får Melaine Fionas "Monday morning" på radion, mycket trevlig början på dagen!

Vår årsdag blev lugn och skön där vi bara njöt av varandras sällskap. Storhandling varefter jag påbörjade och avslutade Viveka Stens "I de lugnaste vattnen" medan Oo spelade Runescape intill i sängen.
En liten lur blev det också innan vi drog in till stan för middag på Restaurang Söder. God mat där till skillnad mot många andra restauranger hade rejäla protioner med så mycket sås att det faktiskt blev över! Oftast brukar det ju vara tvärtom. Och förrätten var riktigt rejäl. Ingen créme brulee hade de dock, vilket kanske var lika bra, proppmätt som jag var!
En minisväng via Avenyn på vägen tillbaka till bilen och detta par tyckte de gjort stan tillräckligt.

(Puss min Oo!)

Ikväll ska han på GAIS-derby mot IFK. Eftersom det är deras hemmamatch behövdes inte många av oss IFK-vakter så jag ska inte jobba. Dessutom har jag combat-klassen som jag ändå prioriterat eftersom det är hopplöst att få tag på vikarie. Ser ut att bli en ganska kylig kväll också, solen till trots, så ganska skönt att vara hemma i någorlunda tid också.
Apropå fotboll så erinrar jag mig lördagen hos Anderas och Elin där vi hamnade framför nån match mellan Barcelona och Madrid. Oo skulle förklara offside-regeln efter ett domslut och började brodera ut om försvarare mot offensiv planhalva eller nåt. Pedagogen Elin såg mitt nollställda ansikte och avbröt Oos svada så som bara en pedagog kan:
"-Det får inte finnas några randiga spelare närmast mål!"
Jaså inte svårare än så? Sedan skrattade vi rått åt en förnärmad Oo som väl aldrig mer kommer att vilja förklara fotbollens regler för mig. :o)


Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe, offside är inte så krångligt... egentligen! :)

2010-05-10 @ 21:21:24
Postat av: Linda till Elin

Nej, inte nu när du förklarat! ;o)

2010-05-10 @ 21:34:17
Postat av: Oo

Vill gärna se en fin förklaring på hur offside funkar här då!!!

2010-05-11 @ 08:52:12
Postat av: Men Oo!

Inga randiga spelare närmast mål juh! ;oD

Eller okej då, inga anfallande spelare närmast mål när en pass av annan anfallande spelare skjuts framåt, alltså precis när bollen passas. Typ :oP

2010-05-11 @ 09:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0