Tankebyte

Man läser överallt om tips och råd för BB-väskan, och inser att det nog inte är så dumt att ta ett steg tillbaka, lägga huvudet på sned och tänka till hur nödvändigt just det eller det är. Annars lär det behövas mer än maken för att bära väskan, nej väskorna då en annan inte lär vara i skick för att bära något annat än sin förlossningsångest!
Nu läste jag några som skulle packa smink! Inte mycket åhnej, bara lite mascara och foundation eller vad det nu heter, för att se lite fräshare ut vid de där första fotografierna. Madonnan med barnet ni vet. Öh, orka! Själv är jag nöjd om jag orkar tänka på att dra en borste genom håret!

Dessutom funderar jag att på allvar be Oo ta en närbild när jag är mitt uppe i en värk, förutom den klassiska efterbilden av en trött men lycklig moder med barnet på bröstet och fadern kikandes i bakgrunden. Det skulle väl bli en bra konstellation? Så här puttinuttigt var det för några minuter sedan!


(Puttinuttigt?)


Vet bara inte, trots förberedelse hur jag kommer att reagera när Oo väl sticker upp kameran i fejan på mig. Antagligen utdelar jag en smocka, eller inte för att jag är upptagen med att skita ut en kokosnöt. Många vittnar ju om att det känns som att skita ut något jättestort! Najs.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Har det redan börjat? Fotot är ju likt i.a.f... :o)

2010-12-09 @ 18:23:01
Postat av: Linda till Stefan

Visst är det? Tror kanske man får multiplicera det med hundra för den äkta varianten dagen det är dags! Xo)

2010-12-09 @ 19:51:31
Postat av: Anna

Misstänker att Johan inte kommer att ha fotograferingen som första prio där i förlossningssalen... Kram!

2010-12-09 @ 20:04:52
Postat av: Linda till Anna

Hahaha, det kanske är sant!

2010-12-09 @ 20:37:23
Postat av: Jenny

Som att skita ut en soffgrupp!(Det var väl Babben Larsson som myntade uttrycket).;-)

2010-12-09 @ 20:51:24
Postat av: Linda till Jenny

Aurgh!! "Soffgrupp"!? Och jag som tyckte en kokosnöt lät illa nog! XoP

2010-12-09 @ 20:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0