Kortis


Vi utgår från att det är en kortisförkylning. Det halsonda höll i sig typ en förmiddag innan slemmet tog över, så idag är det skavsår på två fronter så att säga - både högt och lågt! Oo har fortfarande problem med halsen och hostar en del, men är piggare än igår då han låg och sov en herrans massa timmar på eftermiddagen och kvällen. Maja var den optimala värmedynan över bröstet.

Jag har definitivt inte varit lika energisk denna dag, utan spelat en helsikes massa DS!
Vid lunchtid kom posten med laddaren! Det är förunderligt vilket postväsen vi har i Sverige som kan leverera tvärs över landet från en dag till en andra! Vi är så bortskämda!
Så nu är det stora displayer igen och efter måånga timmar har Oo nu fått ta över en stund. Sett på "Skönheten och odjuret" också som jag fick i julklapp. Min Disney/Pixar-samling börjar bli riktigt omfattande nu!

Helt omöjligt att föreställa sig att Ronja faktiskt kan komma när som helst nu! Anlända och kullkasta hela våra liv! Än så länge verkar det rätt lugnt i magen, känner inget speciellt men det kanske man inte gör heller. Det bara sätter igång liksom? Slemproppen går, eller vattnet, eller förvärkar bara pang på? Jag har bara två önskningar varav den ena börjar kännas lite tjatig: Inte före nyår! Och den andra är att vi ska hinna ner till Varberg!
Mår annars rätt ok, men gör ju inte många knop heller. Känner ingenting i höfterna utan är bara allmänt osmidig, tung och klumpig. Händerna är oförändrat stela, domnade och svaga och nästäppan, nu i dubbel bemärkelse är kvar. Är fortfarande (ursäkta) väldigt gasig i magen och mindre fast om man säger så. Hennes rörelser är inte lika vidlyftiga då det ju är rätt trångt nu, utan mera "vågliknande" mjukare rörelser.

Dagsljuset håller på att ge vika nu, och dagens cache återstår så vi måste lämna soffvärmen och bege oss ut en liten sväng i alla fall. Det kan faktiskt vara rätt skön också. Dessutom har vi redan siktat in oss på pizzamiddag, höhö!

Kommentarer
Postat av: Stefan

HONING!!



Te med Honing här nu också.. ämla hals...

Antagligen något som går nu.. bläää...

Men jag är inte öm i andra ändan i.a.f.! :)

2010-12-28 @ 16:25:19
Postat av: Anna

Här är det kräksjukan som härjar. DET vill man inte ha! Vi skulle fira nyår hos svärmor men de har legat sen juldagen och kan sitta upp (!!!) först idag. Nej tack! Vi håller oss långt bort från det! Då tar jag hellre en förkylning! :o/



2010-12-28 @ 17:12:19
Postat av: Stefan till Anna

Det är väl inte den nya bantningskuren, vatten från Östersund, som ni tagit av misstag? ;)

Krya på oss alla får vi väl skriva då...

2010-12-28 @ 17:31:16
Postat av: Elin

Nej, håller med Anna... kräksjukan kan inte rekommenderas i ditt tillstånd Linda, då är nog förkylning att föredra. Jag fick ju kräksjukan veckan innan Noel tittade ut och fy 17 vad jobbigt det var att försöka hinna upp innan man skulle spy när man redan innan kände sig som en valross!



Nu kanske man kan börja gissa på datum... tror nog Ronja kommer 2011-01-04 :)



2010-12-28 @ 17:32:28
Postat av: Stefan till Elin

Sorry Elin,



2011-01-01, 2011-01-10 eller 2011-01-11 är de godkända datum vi har! Binärt skall det va när mamma är IT-Konsnylt och gammal mattelärare! :)

2010-12-28 @ 18:28:10
Postat av: Linda

Okej, mellan förkylning och kräksjuka föredrar jag nog förkylningen! XoP

Och beträffande datum börjar jag nu vara så nervös att jag är nöjd bara det börjar på 2011! :o)

2010-12-28 @ 19:30:44
Postat av: Anna

Stefan: Vinterkräksjukan har nog inget med vattnet att göra... tyvärr... men tydligen biter den inte på dem med blodgrupp B, vilket jag hoppas stämmer.



Linda: Kämpa på! Bara allt går bra så spelar det ingen roll vilket årtal det blir! :o)

2010-12-28 @ 19:36:21
Postat av: Linda

Va? Blodgrupp B? Då borde jag klara mig, hohohoho! ;o)

Nej det är ju sant. Har dessutom fått lite oroliga tankar på om något skulle gå fel så det händer mig något! XoP

2010-12-28 @ 20:03:12
Postat av: Elin till Stefan

Hller helt med, 11-01-11 eler 11-01-10 vore ju kul, men tycker synd om Linda då för då blir det ganska länge över tiden... :) Men vi kan ta 11-01-01.. :)

2010-12-29 @ 09:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0