Gräddat


Varm och gosig i min mysmysiga morgonrock! Har gräddat mig själv i bastun en stund, och det rensade gott i slemmet! Nu kan jag ju andas genom båda näsborrarna!
Oo har nu också kommit igång rejält med slemproduktionen, så vi är två med skinnflådda näsor här nu.


Oo är ju svag för dalmatinerhundar. Kanske han blir lite extra svag för mig i denna? :o)



Det blev en liten sväng till Lerum idag igen för dagens cache, lätt hittad och loggad vid ett barntomt dagis. Saabis är nu fulltankad och katterna har ny laddning kattsand och torrfoder. Känns verkligen som vi är på stand-by nu och bara väntar!


(Notera min röda näsa - inte på grund av kylan!)


Okej, så länge varade bastubadets rensande effekt. Nu är det totaltäbbd igen!
Fashinerande att det kan vara totalt igentäppt och samtidigt rinna hejdlöst. Ingen logik alls! Så inatt kommer vi båda att ligga där med vidöppna munnar för att kunna andas och därför dregla och snarka ikapp. Sedan är det sådär fnösktorrt och mysigt i halsen när man vaknar. Ja, det är så ofantligt synd om oss!





Fick lite annat nyttigt gjort också, som att fylla på fågelmatarna och baka lussekatter! Det är ju så gott så kunde inte låta bli! Oo fick dessutom göra det mesta av degarbetet. Nu blev dessutom min gravida lekamen dokumenterad - i dess slutliga, dvs Ronjas färdiggräddade stadium. För nu kan man väl konstatera att hon är färdigbakad?
Ser ur som jag har en kudde instoppad under tröjan, hoho!

Efter så många fina bilder på mig måste jag ju ha en fin på Oo också.

Nej, det är inte dubbelsidigt näsblod. Han gjorde ett försök att stoppa rinnsnuvan, men vet inte om det funkade så bra. Visst är han läcker min man? Hihi! Häromkvällen kommenterade han surt att han hade en ärkefiende intill sig. Det tog ett ögonblick innan jag förstod vad han menade, och insåg att jag hade min blå IFK-fleecetröja på mig som jag fick av klubben vid förra årets julbord. Han får väl skaffa mig en GAIS-fleece då! Xo)

(Snorig GAIS-are)

Tror Oo snart har varvat "Professor Layton", så undrar om det inte är dags snart för ett byte!
Eller om jag ska göra en till insats och hacka ihop en fruktsallad. Som komplement till de fem lussekatterna som fick utgöra middag tänkte jag. Bra va?

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var en jättefin magbild av dig bakandes lussekatter! Kul att du har så många bilder av dig genom hela resan (som inte är över än). :o)

2010-12-29 @ 19:11:43
Postat av: Jenny

Det där med att "ladda" inför förlossningen...ingick lussekatter i den dieten? ;-)

Håller med Anna, ett härligt kort av dig! Vet inte om jag kan säga detsamma om Johan....:-)

2010-12-29 @ 19:30:56
Postat av: elin

oj oj nu är magen, eller ronja, färdigbakad... kan bara få jäsa några dagar till! undra vilken slempropp som lossnar först...? :)

2010-12-29 @ 20:20:01
Postat av: Linda

Anna: Tack! Tycker inte jag har så många ändå jämfört med vad andra verkar ta, typ femtioelva bilder för varje vecka från dag ett typ! Xo) Men i efterhand lär jag kanske vara glad för de jag nu tagit. :o)



Jenny: Jamen saffran är väl nyttigt? ;o) Och tack, även på Johans vägnar! ;o)



Elin: Hahahahaha! Får väl hoppas att våra högre belägna slemproppar lossnar först!

2010-12-30 @ 08:04:55
Postat av: andreas

Nu finns det mat till er också på nyår ... och två st stora fanta exotic thrill. Men känn ingen press men ni är varmt välkomna om det går.



Jag drömde förresten inatt att ni hade blivit föräldrar men det är inte sant va?

2010-12-30 @ 09:03:45
Postat av: andreas

och förresten .. din man är hur läcker som helst :)

2010-12-30 @ 09:04:35
Postat av: Linda till Andreas

Åh, tackar och niger (så gott det går). Har hört vad som serveras och det är onekligen frestande! :o)



Fast din dröm var en dröm och inget annat!



Hehe, jag vet, han är läckerheten personifierad just nu!

2010-12-30 @ 10:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0