Vättlefjäll

Efter en lugn frukost packade vi cachingväskan, krängde på oss regnkläderna och pös till Vättlefjäll för lite caching!
Hade väl inga djupgående planer på antal eller längd på turen. Om vi vetat hur länge vi skulle bli ute hade vi nog tagit med oss lite mera vätska. Sex timmar, åtta cacher och 13 kilometer varav en hel del obanad terräng! Då vi vaknat till ösregn och det inte kändes som någon större värme, hade jag klätt på mig rejält.
Vid första kisspausen (av måånga) upptäckte jag att brallorna spruckit rejält där bak, och frågan kom obönhörligt: Hur länge har jag gått med det där egentligen??
Ungefär som den gången jag kom hem efter ett vaktpass, skalade av mig "kostymbyxorna" och upptäckte ettt decimeterstort hål där bak. Uh-oh!
Brallorna åkte dock av rätt snabbt då vädret klarnade upp och trampandet i skogen satte upp kroppstemperaturen.
En del cacher bjöd på vad som kändes som kilometervis av ren skog med allt vad den innebär i form av myrmark, ojämn terräng och kavande över stock och sten. Men underbar natur och inga mygg! Lite småknott kunde dyka upp när man stannade till, och en krypande fästing upptäcktes innan den hann slå till, men annars var det perfekt för skogsvandring!







(16:e gången eller nåt...)




(Oo hittade en salt sten. För älgar alltså)




(Blöta på utsidan, torra på insidan. Bra kängor är ovärderligt!)


Sista cachen var en mystery där vi fått koordinaterna av de vi loggat tidigare under vår vandring. Gissa ledtråden till dess gömsle - "Under stenar"!
En halvtimmes letande senare lyckades Oo, och vi fick med oss en grodbug med oss hem.
Väldigt trötta fötter och ben, men väldigt gött ändå. Känns också bra att man inte gav efter för latmasken och köpte färdigmat till middag. Tog oss i kragen och fixade pannbiffar med potatismos och mycket stekt lök! :o)
Nu ska jag göra Oo sällskap i tv-soffan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi, det var inga shorts iaf. :o)

2010-08-02 @ 11:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0