Mig själv igen

Inget depp, inga nedslående tankar på småbarn, bara mig själv och så som jag känner igen mig! Plockat och röjt lite här hemma, dammsugat, vikt tvätt, kört igång en tvättmaskin och skurat toaletterna. Vet inte som det syns så jättestor skillnad, men det känns!
Skjutsade Helena till en möhippa i Kungälv efter jobbet. Eftersom Oo åkt till en kompis passade jag på att köpa med mig lite sushi från grannstaden. Kunde dock inte hålla mig utan mumsade i mig två bitar på parkeringen utanför Hornbach i Bäckebol. Skulle in och kolla utemöbler, men då säsongen går mot sitt slut fanns inte mycket att tillgå. Vi siktar ju på kräftskiva på lördag och då vore det ju trevligt att ha möbler till vår stora altan. Men å andra sidan är "skivan" så sent på kvällen att det nog ändå lär vara läge att sitta inne.
Hur som helst avnjöts resten hemma, och efteråt blev jag våldsamt sugen på glass med chokladsås! Efter ett ödesdigert misstag då salmiaksås köptes in istället för efterlängtad chokladvariant, fick egentillverkad snos ihop på spisen! Lika delar kakao, socker och grädde, vaniljglass och några maränger och så har man en efterrätt!
Innan sockerkicken slog in läste jag ut "Änglar", och slutet var oväntat med helt ok. Jag har ju nämnt att Keyes inte drar sig för att behandla ganska allvarliga saker med sin raka humoristiska stil, och i denna var det abort och missfall som väl kan anses vara "temat". Till en början där delade jag ju huvudpersonens antipati till barnaskaffande och fann det underhållande att känna igen sig själv. Sedan slog det ju om fullständigt för huvudrollskvinnan och vi var inte alls längre på samma spår. Inte heller hennes skildring av genomförd abort i unga år (samma ålder som mig) kände jag igen mig i, då det var viss del ånger och lång bearbetningstid efteråt för henne, medan det var nemas problemas för mig.
Nåja, helt ok bok men inte en av hennes bästa.
Här är i varje fall mitt nya stickningsprojekt! Fia låg så bra till att hon blev en utmärkt referens till garnnystanens storlek! 500 meter garn per nystan och jag kör dubbelt.
Har ett mönster från Ravelry som jag dock gjort om lite efter eget tycke. Ska bli intressant att se hur det blir, om det funkar. I vilket fall som helst så lär det bli enklare att göra än kanintröjan!





Oo är på väg hem och borde visst enligt gps:en anlända när som helst. Han är fast i Lee Childs senaste bok på cd, och har visst blivit en av hans favoritförfattare. Själv har jag nog blivit lite mätt på huvudrollen Jack Reachers superpersonlighet. Jag är så nöjd och glad i min egen superpersonlighet, nämligen min Oo! Är han inte fin så säg? :o)
Haklappen som var en del av presenten jag gav när jag avslöjade att jag var på smällen (har fortfarande lite svårt med g-ordet), kom fram när jag röjde lite i skrubben.
Nu kom han genom dörren, prefekt timing och läge för att krypa i säng!
Nej just det, tvätten. Asch!


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att höra att du haft en bra kväll! :o)

2010-08-04 @ 22:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0