Fääärdig!!

Äntligen säger jag bara! Min första tröja! Den är långt ifrån perfekt, men det skiter jag i! Storleken var tänkt, och gjord (trodde jag) efter den minsta vilket var tre-månaders baby, men av någon anledning växte den under arbetets gång till att nu mera passa en ettåring med aparmar eller nåt! Jag stickar nog lite löst :o)
Enligt mönstret ska man även brodera konturer kring nosen, samt en mun, men jag tyckte den var sötare utan. Likaså verkade det som att kaninen skulle vara både fram och bak, men jag orkade bara inte göra en till kanin! Det där färgbytandet höll på att göra mig galen.
Knapparna i mönstret var vita och diskreta, medan jag körde på helt avvikande. Helst hade jag velat ha dom bruna eller grå men i det bristande utbudet fick det bli orangea.
Detta mönster med garn, stickor och allt köpte jag för över ett år sedan av en ren impuls. Kaninen var ju så söt, och en liten tröja kunde man ju prova att göra? Inte fattade jag att det skulle vara sådant himla jobb att byta färger och få till de olika delarna så de passade ihop! När ärmarna skulle sys ihop med själva tröjan upptäckte jag att de inte alls passade ihop, men tråcklade ihop det ändå. Slutsats: Blocka alla delar samtidigt så du kan sträcka dom så de anpassas!
Närbilden på knapparna avslöjar denna hoptråckling av ärmen och hur icke-jämt det faktiskt är Xo)

Trots dess brister är jag skitnöjd. Jag gjorde den klar! Och trots sina brister tycker jag den blev riktigt söt. :o)


Kommentarer
Postat av: Anna

Såååå fin! Bra jobbat! Kul att du fick klart den tillslut och jag tyckte om dina ändringar. Vad blir nu nästa projekt måntro? :o)

2010-08-04 @ 16:00:09
Postat av: Linda till Anna

Tackar! Var det likadan som din syster gjorde? Bergis helt perfekt ;oP

Men nu är nästa projekt uppstartat! :o)

2010-08-04 @ 16:28:34
Postat av: Anna

Nope, hon gjorde en katt. :o) Men när jag tänker efter har jag aldrig fått se slutresultatet på något av barnen. Så hon kanske gav upp. ;o)



Hoppas man får se ett bit av nästa ganska snart då!?

Jag är inne på sluttampen av mitt projekt. Men det är det sista finliret som tar tiiiid. Och jag har en tendens att slarva där tyvärr...



Hoppas dammsugningen är avklarad nu. ;o)

2010-08-04 @ 20:35:20
Postat av: Daniel

Så fiiiiiin!!

2010-08-04 @ 21:28:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda till Daniel

Man tackar så mycket! :o)

2010-08-04 @ 21:42:27
Postat av: tiger

En T.Rex kanske inte är så lyckat trots allt. De har ju så korta armar...

2010-08-05 @ 02:04:47
Postat av: Linda till Tiger

Men de har stora fötter! Fast nu gjorde jag ju inte strumpor...Hm.

2010-08-05 @ 07:04:44
Postat av: Elin

Å, den var ju superfin :)

2010-08-06 @ 21:40:10
Postat av: Linda till Elin

Tackar! :o)

2010-08-06 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0