Trasig Oo

Oo är hemma idag också. De som känner Oo vet att hans kroppstermometer inte är som andra dödligas. När en annan står och huttrar i smällkalla vintern, tycker Oo det är behagligt och skönt!
När jag kom hem igår låg han under båda våra duntäcken, och tog tacksamt emot ett tredje istället för filten han bad om. Efter de dryga tre sushibitar han fick ned, kröp han ned igen med morgonrocken på. Men tanke på hur värdelöst han ätit under dagen, hade jag handlat lite lättlagat till denna dag, typ köttsoppa på burk och hans favoritbröd (Hönökaka).

Innan jag åkte till Sisjöanläggningen, tog jag en sväng på Stadium XXL utan att finna något större av intresse. Därefter till Hemköp för en dricka, då de inte säljer några sådana på den lilla Sportlifeanläggningen. Utanför Hemköp stod denne herre och spelade gitarr i snålblåsten. Det lät miserabelt, och jag kunde riktigt känna hur stelfrusna hans fingrar måste vara! Jag kunde inte låta bli att tycka synd om honom, så efter att ha tampats med samvetet en stund medan jag köpte min dricka, gav jag efter för min impuls och gav honom en tjuga! Som tack fick han ställa upp på bild, och killen i intilliggande "Fiskbilen" log glatt mot mig när jag gick. Han undrade nog vad sjutton jag plåtade för, för att inte tala om gitarrkillen. :o)
Jag brukar verkligen inte ge pengar till gatumusikanter och tiggare, av den enkla anledningen att jag inte kan ge till alla, och pengarna jag ger kanske gör större nytta hos en organisation som jobbar för dessa människor istället. Men likväl kan vissa av dessa gatumusikanter spela an en sträng inom mig som sätter mitt samvete i gungning. Och denna gång lät jag samvetet vinna ok? Det kändes väldigt bra för mig i alla fall, och om den där tjugan nu går till en folköl eller en smörgås på det intilliggande caféet bryr jag mig inte om!
Sedan blev det faktiskt till att köra ett pass, då en tjej dök upp! Samma tjej som fick privatcombat för två veckor sedan. Hon verkar gilla att få privatlektion, så vi körde på! :o) Kändes välbehövligt för mig också att få köra igenom hela passet, och även om man inte kan köra fullt ut under dessa omständigheter, så blev jag rejält svettig ändå.

Idag är det Kållered med något fler deltagare, och så har jag tagit på mig att hoppa in för Anna F på Almedal under tre lördagar då hon är i Australien! Jag kommer alltså att skolka från innebandyn, då combaten är 11.30, och jag inte orkar köra två sådana pass på raken, även om jag skulle hinna!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0