Smått och gott

Min hörna! Jag måste ju dokumentera även denna plats jag haft på Volvo innan jag förvinner! Min trogna blomma är fortfarande med! Berättade jag att jag trodde jag förlorat den?
När jag kom tillbaka från Sälen hade flytten skett under helgen. Jag hittade mina kartonger vid skrivbordet, men ingen växt!  Tänkte att den blivit kvar på gamla stället på andra sidan receptionen och knallade dit. Där var det helt öde, ingen växt i sikte. Knatade tillbaka och spanade i landskapet, allt mer förtvivlad. Gick tillbaka till gamla stället, kanske jag missat den? Men inte, min trogna växt sedan 1995 var borta! Det gjorde riktigt ont i hjärtat där ett tag, framför allt av självförebråelser. Jag hade ju tänkt ta hem den över julhelgen med tanke på flytten. Varför gjorde jag inte det? Hade den slängts bort? Hade någon annan tagit den? Kanske lokalvårdarna visste vart den blivit av?

Så fick jag ett infall och öppnade Helenas kartonger. Där stod våra gröna kompisar! Linda var glad igen!

Jag tog ju en bild av den sjungande fisken också! Några fredagar till får jag avnjuta dess sång. Det blir liksom inte riktigt fredag förrän man fått höra den!

Idag åker Johan och Monica till Stockholm, så stackars Linda blir gräsänka. Ska köra combatpass med Ylva direkt efter jobbet, så det blir det, kanske lite middag, och så House. De är tillbaka till imorgon kväll, så jag antar att jag överlever! :o)





Skåda den första ponchon! Jag tycker den blev lite kort, men uj, vad varm den är! (Och tung).

 
Poncho nummer två blev längre (och ännu tyngre!), men nu tycker jag nästan den ser lite naken ut utan bollar! Kanske jag gör bollar till den också ändå. Men de var ganska tunga, så om jag inte gör dom lika täta, så undviker jag klockspelskänslan.
Den andra är faktiskt en nyans mörkare, även om det kanske inte syns lika väl på bilderna.

Vi har tappat nätet hemma, så jag kunde inte lägga in "före och efter"-bilderna från Lindome. Ska se om jag kan lösa det på annat sätt, då det verkar som nätet kan bli borta ett bra tag tills de klurat ut vad som är fel.

Har tagit några ärenden nu mellan varven, och nästa vecka kör jag igång ett nytt block med kurser. Mina sista!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt snygg poncho måste jag säga. Stickar en del, men konstnärligt är det min svaga punkt. Ja, förutom facebook då.

2009-03-03 @ 11:21:34
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Oo

Så får inte jag göra fler bollar då???? Hmm....

2009-03-03 @ 12:12:00
Postat av: Linda till Purple

Tackar! Du är grym med färgerna istället!

2009-03-03 @ 12:14:22
Postat av: Linda till Oo

jo, det är kanske det du faktiskt får! :o)

2009-03-03 @ 12:14:54
Postat av: Anna

Jag sa ju det! Bollar är ett måste! ;o)

2009-03-03 @ 12:28:35
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Okej då, jag viker mig! :o) Kasnke skulle göra dom i en annan färg? En grön och en röd! Eller knallgula! Xo)

2009-03-03 @ 12:43:58
Postat av: Elin

Ååå, vad Ponchon ser mysig ut! Ser ju väldigt varm ut, men det passar ju dig! :)

2009-03-03 @ 18:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0