Smarrigt till Anna!

Citron och lime faller inte alla på läppen, så då tar jag något supersött till Anna i norr!
Få se nu bara om jag kommer ihåg receptet...

Du behöver:
Två marängbottnar (Färdiga från butik! Vem ids göra själv?)
1 msk vaniljsocker
1 dl socker
4 Ägg
5 dl grädde (Ska det va, så ska det va!)
2-3 dubbel Daimförpackningar
Färska hallon

Gör så här:
Dumpa äggvitorna (skulle kunna användas till marängbottnar för den ambitiöse), och spara gulorna i en separat skål.
Tillsätt vanilj- och strösocker som du rör ihop, och låt sockret få "smälta lite".
Vispa grädden i en skål för sig, ganska fast.
Krossa Daimen (Jag brukar gå lös på den med en hammare, så är det bara att öppna förpackningen i ena änden och hälla ut krosset!)
Blanda ihop äggegga, grädde och Daimkross ordentligt. (Tjuvsmaka gärna!)

Ta en form med löstagbar kant. (Kläm fast ett smör- eller bakplåtspapper över botten så blir det lättare att lossa tårtan, om du nu inte vill servera den på bottnen och låta kniven gå ned i teflonen!)
Lägg en marängbotten längs ned.
Ös ned hälften av grädd-ägg-daimsmeten.
Lägg på den andra marängbottnen
Ös över resten av gegget.
Ställ in i frysen.

Servera med färska osockrade hallon. Deras lite syrliga smak behövs för att väga upp den söta tårtan!

Mmmums!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tackar och niger! Vilken service! Det lät absolut mumsigt! Kanske du ska starta café? :o)

2009-03-10 @ 16:41:55
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Elin

Mmm, detta lät också gott! :)

2009-03-10 @ 19:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0