Gulab Jamoons

Vi är ju fyra stycken som sitter i vår "grupp" i landskapet, varav en är en mycket trevlig indier vid namn Sundar. Idag bjöd han på specialfika i form av Gulab Jamoons, en indisk dessert serverad med glass. (Stavade rätt bara för att han mailade namnet!)
Om jag förstod det rätt, så är det en form av mjölkbaserad deg som steks i olja och doppas i sirap. Okej, de kanske inte så smaskigast ut, men var riktigt goda, och undertecknad åt tre stycken!
Lite senare hade jag ett ärende med en malaysier, varvid jag berättade vad jag nyligen fått smaka. Då blev jag snabbt uppmanad att prova "Pal-go-va" eller "La-doh" (fonetiskt stavat!), vilket skulle vara ännu godare! :o) Jag tycker bara namnen är goa!


Kommentarer
Postat av: Marita

Vad intressant med nya saker o smaka-sånt gillar jag:))Dom ser allt lite läskiga ut men kan mycket väl tänka mig att de är goda.

2009-06-20 @ 19:05:45
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Hehe, ja, jag blev lite skeptisk när jag först såg dom, men goda var dom! :o)

2009-06-22 @ 08:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0