Torsdag, dåligt väder

Somliga har det bra dessa dagar! Men efter att ha somnat framför tv:n redan vid niotiden kvällen innan, gjorde han mig sällskap vid frukostbordet efter en stund. vädret är fortfarande gråmulet med regn i luften. Igår fick vi även en blixt och lite muller lagom till middagen. Fick veckohandlingen gjord igår, vilket behövdes. Samtidigt försöker vi få in lite nya maträtter i vårt torftiga utbud. Vi har så dålig fantasi, och det är ju tråkigt!


Jag ringde till Derome för att fråga om virket och den räfflade sidan. Hade den någon funktion? Tydligen ingen annan än den rent estetiska! De flesta hade den sidan upp till trappor och runt poolkanter, för att man inte skulle halka lika lätt. Jahapp, jag som nästan trodde på en avancerat framtagen design för att öka hållfasthet och optimera vätskeavrinning eller nåt. Jag är fortfarande inne på den släta sidan ändå. Och Oo på den räfflade. Hans bror har visst satt den räfflade upp, och det var snyggt! Får kanske åka och kolla det då.



Jag fick lite bakat igår! Bullarna blev inte så bullika, men man kan sy på små vita pärlor som socker så kanske de blir lite bättre. Denna dammsugare blev mycket mindre än de jag gjort tidigare, och så gjorde jag en mindre tårta och ett kex efter eget tycke. Kakan behöver tjockare garn för att bli riktigt bra, men då kan det nog funka riktigt bra!
Satte en bit kartong i botten på denna mintårta, och det blev mycket bättre.

Men vad ska jag göra nu då? Funderar lite på ännu en mus i det gosiga garnet jag fortfarande har mycket kvar av. Det var bara lite bökigt att virka i det, och så tycker jag faktiskt det är lite tråkigt med alla smådelar som ska monteras. Jag vill ha hela figuren klar i ett, så som alla bakverken förutom kexet. Kexet var enkelt, bara tre runda delar som sedan syddes ihop, men därför lite småtråkigt. Hur vill jag ha det egentligen? Bökigt eller enkelt? :o)

Gulingen fick en rejäl frukost idag. 98:an är alltid lite dyrare än 95:an, men jag märker faktiskt att motorn trivs bättre med 98:an. Och det är min Guling värd!

Oos pappa skulle komma förbi efter jobbet idag för att hjälpa till med verandabygget. Får se hur vädret blir. I nuläget ser det ju inte så lovande ut!

Hamnade framför "Förlossningskliniken" och "Högriskförlossningar" på tv:n igår. Oo dumförklarar mig för att jag sitter där och förskräcks, grimaserar och våndas. Själv tycker jag det är intressant ur den naturvetenskapliga, medicinska synvinkeln, ungefär på samma sätt som plastikkirurgprogram och dylikt, samtidigt som jag våndas över hur synnerligen otrevligt det ser ut att föda barn! Och ungarna som de plockar ut ser ju bara äckliga ut! Det måste nog vara ens egen för att man ska tycka det är fantastiskt och vilja ha det på sin mage! Urk. Jag brukar bara svara Oo att det väl aldrig kan skada att känna till så mycket som möjligt om förlossning och graviditet? Så man vet hur det fungerar och vad som faktiskt kan hända?
Oo muttrar något om "negativ" och "varför bara tro det värsta?" Tja, det är väl jag i ett nötskal i detta fall...eller kanske inte bara i detta. Heh.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Make some Knackebrod for me?? hehehe...



OMG...610 SEK for a full tank!!! how many cc is your car again??



and what a "nice" show to watch to show you the scary part of the beginning of parenthood?? hehehehe...JUST KIDDING!!!

2009-07-16 @ 10:29:50
Postat av: Linda till Hannah

Yep, expensive here! But uhm...my cc? Eh, guessing you mean how "thirsty" my engine is? Well...its cc is not that impressive, but since I drive a lot back and forth to work I usually needs to fill up almost once a week...



Yep, nice show. Who needs "Scream" or "Saw"? When you can watch deliveries instead!? ;o)

2009-07-16 @ 10:46:25
Postat av: Elin

Å, vilket fint tårtkalas! :) Är ju supersöta! :) Om du tröttnar på att virka, och vill sticka lite så kan jag beställa mössor :) En blåbärsmössa skulle va sött på lilleman... han har ganska stort huvud så kanske ska mäta det innan :)



2009-07-16 @ 10:47:02
Postat av: Hannah @ Linda

CC...the engine capacity... 1300cc?? 2000cc??



i guess the older the car the more "thirsty" the car is as well to drink up all the petrol...like my Ford!!! LOL

2009-07-16 @ 11:46:42
Postat av: Linda till Elin

Åh, vad kul! Jag har ju faktiskt redan en färdig hemma, men den kan nog vara lite stor. Mät lilleman så ska jag se om den jag har passar. Annars plockar jag fram sticknålarna igen! :o)

2009-07-16 @ 14:09:42
Postat av: Linda till Hannah

Hehe, cc...no idea...I guess it says in the manual, or if I had been a guy I probably would have known! Xo)

2009-07-16 @ 14:11:07
Postat av: Elin

Hans huvudmått på bvc sist var 43.5 cm! Kan inte ha ändrats så mycket :) Sen kanske man kan beställa nån mer rolig fruktmössa... hehe köpte en overall som är grön med svarta bokstäver, men en grönsvart mössa får han nog inte ha för pappa ;) Kan man sticka äpple mössa? :)

2009-07-16 @ 15:01:09
Postat av: Linda till Elin

Ok, ska kolla den jag har! Haha, ingen grön-svart?? Men en äpplegrön kanske? Då blir den g-r-ö-n, ljusare själva frukten, och mörkare till bladen. Eller tänkte du på någon annan äpplefärg? Självklart behöver det ju inte vara just grönt till bladmönstren, det är väl bara om man vill försöka bibehålla fruktliknelsen...Jag är öppen för beställarens val! :o)

2009-07-16 @ 15:32:38
Postat av: Hannah to Linda

hahaha...well just don't be the 710 lady!! hehehe

2009-07-16 @ 16:22:11
Postat av: Linda to Hannah

No-way, I'm not THAT far out!



I hope... Xo)

2009-07-16 @ 16:24:57
Postat av: Elin

Hehe, grönt äpple låter ju kanon :) Med gröna blad också :) hehe, då kan nog pappan leva med att overallen är grönsvart ;)

2009-07-16 @ 20:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0