Rain just keep falling on my head...

Det har regnat hela natten, och hittills nonstop denna dag. Perfekt väder för att sitta hemma och mysa med en virkning, eller sitta på jobbet och tjäna pengar.

Lugnet har smugit sig på oss, inköparna har droppat av på semester. Nästa vecka lär det bli ännu lugnare.
Får se hur det blir med vår fisketur imorgon om vädret fortsätter såhär. Vi var i varje fall och bytte lina på rullarna, samt köpte lite fräsha nya drag i Kållered igår.


Jag påbörjade en mus i det tjocka Eskimo-garnet, med 8 milimeters nål. Hann huvudet och öronen. Det blir stort! Lite jobbigt med alla delar som man måste göra, och så montera ihop, men de går ändå relativt fort. Nu får vi se hur kroppen blir. Jag får improvisera lite eftersom jag kombinerar mönster. Armar och ben får jag hitta på något annat mönster. Blir intressant. Ser dock ut att kunna behöva mera garn. Och nålen hade nog kunnat avra en storlek mindre. Det blev lite glest, så jag fick sitta och tråckla igen hålen. Slöseri med tid!

Träningsvärken är inte nådig idag! Passar bra att sitta framför en skärm hela dagen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, vilken cool mus. Jag har ju en massa Eskimogarn liggandes, har inte tänkt på att man kan virka nåt med det. :o)

2009-07-12 @ 21:49:04
URL: http://andasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0