Fyra stycken!

Jepps, hela fyra stycken är vi här idag i hela landskapet! Det regnade lite smått när jag åkte hemifrån. Oo låg och trynade i sängvärmen, ledig som han nu är i nästan två veckor. Synnerligen orättvist!

Det som ligger i gången är vår blivande veranda!
 
Under gårdagen levererade Derome,  och vi är så fascinerade över hur lastbilen kunde lägga högen så långt upp! De måste ha haft någon form av lyftarm. Virket har visst två sidor, en räfflad och en slät. Oo är inne på att ha den räfflade uppåt, för att han tycker det är snyggt. Jag som ständigt tänker praktiskt röstar på den släta. Tänk rengöring! Saft, läsk, vin, vad som helst. Hur lätt är det att torka upp ur små täta räfflor? Och rengöring över huvudtaget, vad är enklare, slät eller räfflad yta? Och hur är det att på den räfflade ytan? Nej, sista ordet är inte sagt i den frågan! Hehe.


Gårdagens verk! Musse färdigställdes, följt av en prinsesstårta! Musse är gjord i "Regia softy" garn, supermjukt, men lite knepigt att virka med då det var så luddigt och dessutom trådigt. Använde nål nummer tre och improviserade lite för att få till kropp samt armar och ben. Tårtan är enligt Amigurumi-boken, men jag struntade i att sätta en bit kartong i botten så som det rekommenderades (ville bli klar!), så den står lite ojämnt. Tyckte den blev ganska söt ändå, men större än jag trodde den skulle bli. Använde Muskat garn och treans nål.

Kan meddela att Flax fortfarande är blind. Ska se om jag vågar göra ett nytt försök att ge honom ögon ikväll.

Kommentarer
Postat av: Marita

Utan o ha sett virket röstar jag för den släta sidan....tänk att små barnfötter kommer springa runt där i framtiden-o även stora fötter då....;)



O som du själv funderar på rengörningen...logiskt sett borde ju en slät yta vara lättare o göra ren än en räfflad....



Så himla söt musse är då-jag är kär:))Den är verkligen hur fin som hellst-är mäkta imponerad över dina virk konstverk:))



Till hösten måste jag börja handarbeta igen-virkning ska jag absolut testa.



ha en bra onsdag-ska jobba ikväll-sen är det bara fredag o lördag kvar....längtar:))

2009-07-15 @ 11:40:21
Postat av: Anna

Söt sak det där. Jag har virkat färdigt min fisk. Hennes ögon ska man inte titta närmare på. ;o)



Här var det fint väder på förmiddagen så vi åkte till havet... Efter två timmar fick vi åka hem då mörka grå moln kom krypandes från väster. Efter några rejäla muller packade vi ihop oss precis innan det började regna. :o)



"Torkar upp" på en altan gör man inte så ofta, en hink med vatten och skurborste funkar nog med eller utan ränder. Jag undrar däremot hur det blir när man slipar den randiga sidan. För det gör man ju med altanen efter något år. :o)

2009-07-15 @ 15:00:26
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Tack!

Hm, bra tyckanden angående altanen! Jag är stärkt i min tro på den släta sidan! :o)

Marita: Gött! Får hoppas vädret vänder lite tills dess!

Anna: Måste kika efter bild bums! :o)

2009-07-15 @ 16:24:05
Postat av: Hannah

Du är verkligen bra på virkning! bra jobb! men du kan inte hålla lin blind! ge honom några ögon! Han behöver se "världen" hehehe



p.s) i have no idea how accurate the swedish lines came out...at the mercy of the translator...hehehhe

2009-07-16 @ 10:13:34
URL: http://hannahtansinsim.blogspot.com
Postat av: Hannah

ok... just saw the tranlated version of my swedish comments....this was my original comment in english...not too far...



You're really getting good at the crocheting!!! good job!! but You can't keep flax blind!! give him some eyes!! He needs to see the "world" hehehe

2009-07-16 @ 10:16:27
Postat av: Linda till Hannah

Haha, it was almost perfect! How cool isn't Google translator!? For a second I just "What?? She's writing all that in swedish!?" Xo)

2009-07-16 @ 10:48:21
Postat av: Hannah till Linda

hahaha... Jag är smart ... men inte så smart yet Xop



in mandarin... 我很聪明...但还没有那么聪明



p.s) teaching you mandarin now... chinese characters!! LOL...i'm just confusing you more right?? hehehe

2009-07-16 @ 16:37:59
Postat av: Linda to Hannah

Wow! I have always wondered how you guys do with your language. Du you have like two keyboards or something?? :o)

2009-07-16 @ 18:47:04
Postat av: Hannah to Linda

I didn't type those chinese characters out... its the translator...but i can read it... pronounced...



wo hen chong ming...dan hai mei yo na mer chong ming



but to type it out... we use the either strokes based on the keyboard...so just type out the letters like when we pronounced it...then choose the words we want from the chinese character software...some words have the same pronounciation...so that part is tricky...

2009-07-17 @ 09:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0