Stooor skärm!

(Övervintrade äpplen. Fattar inte varför bilden blev så mörk, men jag fick inte kameran att blixtra mot sin vilja!)

Skum känsla att sitta och blogga på 42 tums sk'ärm. Det är inte så läsvänligt heller, även om bokstäverna faktiskt är nästan två centimeter höga (gått fram och måttat!).
Idag har det varit en lugn dag. Nästan så lugn att man fått lite dåligt samvete. Det känns som man har massor man borde göra, men kan inte riktigt få tummen ur eller komma på hälften. Men framför allt känns det som man behöver göra något med huset...Fixa i ordning något...bära upp något annat på vinden...organisera, sturukturera, kolla papper, sortera papper, ja, någonting behöver göras! Istället har jag lite tafatt ordnat bland mina kläder i garderoben, tvättat en maskin, tagit en promenad i området, och stickat, Johan har spelat Runescape i mååånga timmar. Jag tror han har saknat det, men förhoppningsvis fått fylla på sin "Runescapebubbla" under dagen. Han har egentligen bara brutit för att laga en rejäl sats korvstroganoff och storhandlat tillsammans med mig.
Okej, det blev en liten paus där också någonstans under dagen också för lite brottning i luftmadrassen! Det var ett tag sedan han hade några blåmärken på underarmarna, så det var på tiden!




Jag provade göra ännu en mössa i gammelrosa, men med ljusrosa "frön", bara för att få se storleken och den färgkombinationen. Den blir nog för liten för Jennys töser, men jag gillar färgkombinationen. Dock tog det mörkrosa garnet slut, så jag fick byta stickning. Nu måste jag till garnaffären igen, antingen för att köpa mera garn så jag kan slutföra mössan, eller köpa ännu en rundsticka för att kunna starta upp en ny.

Från den lilla mössan på 3 milimetersstickor, till den stora på 20 milimetersstickorna! De är groteska! Jag kör alltså tre "Eskimo"-garnnystan samtidigt, och har kommit typ tio varv...och nystanen är nästan slut! Dessa tio varv motsvarar inte ens två decimeter! Just det, det blev en hel kasse med nystan när jag shoppade för denna poncho!

Imorgon är det måndag igen, och tillbaka till vardagen! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Stickning är en dyr hobby. :o)

2009-02-16 @ 08:13:59
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Mm, och jag som bara skulle ha ETT projekt igång samtidigt, och INTE skaffa en massa extra nystan i onödan! Jo, tjena! Xo)

2009-02-16 @ 08:51:10
Postat av: Anna

Extra nystan är ett måste... och ett projekt i taget? Nehe, du måste ju ha något att variera med. ;o)

2009-02-16 @ 15:28:06
URL: http://andasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0