Sängen hägrar...

...men så kunde jag ju inte låta bli att kika in medan jag borstade tänderna, och såg att jag blivit utmanad av Anna!

Detta gäller:
  • Gå in i din mapp Mina bilder
  • Välj därefter den sjätte bilden i den sjätte mappen
  • Visa bilden på bloggen och skriv något om den
  • Invitera sex nya bloggare att vara med på utmaningen
  • Länka till dem och låt dem veta att de blivit utmanade

När jag läste detta tyckte jag det lät jättkul, men var lite orolig att jag inte skulle ha så många mappar som sex stycken i alla de mappar jag har! Lite snabbt klickande visade dock att jag faktiskt hade det, med råge! Här är bilden:



Om jag inte namngivit bilderna hade jag inte kommit ihåg var den tagits, men nu vet jag att den är från sommaren 2006 då jag och Tomas bilsemestrade upp i landet och ned via Norge. Här är vi i Skellefteå på en nattklubb på torget som hette "Balzac". Tack vare att jag vid den tiden jobbade för Stenungsbaden som tillhör Qualitykedjan, kunde vi bo lyxigt värre hela resan, med hotell varje natt för 400 spänn rummet!

Liksom vid tidigare liknande utmaningar och sådant, så har jag inte så många andra bloggar jag följer. Men det skulle vara spännande att se Elins, samt Marita och...kanske en liten gråtiger? Jag vet att Marita tycker om och är duktig att fota, liksom gråtiger, så det skulle vara roligt att se, samt lite tankar kring dom! Kanske det inte är en "seriös" bild, kanske det är! Det var just slumpen som tilltalade mig i denna utmaning!



Oo är på väg hem efter sin Korpenmatch i innebandy. Vi fick lite snö under middagen innan han åkte iväg med sin Goldie. En stund senare ringde han...han kom inte upp för backen! Han lade på vinterdäcken förra veckan tror jag det var, men de är väl inte i bästa skick. Dubbar har dom, men tydligen inte tillräckligt. Backen är riktigt brant, och börjar med så skarp kurva att man inte kan "ta fart". Moloket kom han backandes tillbaka medan jag gick ut med nycklarna till min Guling. Mina däck är fräschare och Gulingen lite lättare om rumpan, så jag hade full tilltro att det skulle gå mycket bättre. Ett telefonsamtal senare bekräftade det. Min Guling är bäst! :o)

En bild på "björnbärsmössan". Inte så björnbärslik va? Jag blev lite tvehågsen igen. Jag tror Jenny ville ha "frön", och det känns liksom lite "mer" med sådana, men å andra sidan vill jag ju också att det ska kunna bli någorlunda "frukt och bärlikt". Så om jag skippar "frön" och bara kör lila á la plommon? Vad tycker ni? Med eller utan?
Johans blåbär är ju faktiskt riktigt söt, just för att den saknar frön och då blir ett "riktigt" blåbär. Ack dessa beslut!

I vilket fall, så har jag börjat på den mörk/gammelrosa, och jag hitatde ingan annan nyans för "frön". Alternativt gör jag med den ljusare rosa jag köpte samtidigt. Jag vet inte hur jag ska göra!

När vi ändå var till garnbutiken (en ny ute i Torslanda, vilket avr närmare), så hade de en så himla go poncho! Jag bara ville ha en sådan! Så då blev det garn och stickor till en sådan också förutom mössgarn!

Och stickorna är groteska! Hade jag valt dom i trä hade jag kunnat joina "Buffy" och slakta lite vampyrer (och fått grymma underarmar eftersom de vägde fläsk!)! Jag kör med tre "Eskimo"-garn från Drops, så ponchon blir vansinnigt tjock och go! Blir spännande bara att se om jag klarar av mönstret...
Jag tänkte egentligen inte börja på den förrän jag var klar med mössorna, men jag var bara tvungen att få prova med de stickorna och allt det garnet! Från 3mm stickor till 20mm!
Det blir nästan lite jobbigt att hantera, men nu när jag provat ska jag fortsätta med tvillingarnas mössor innan jag gör det igen.

Nu är det verkligen dags för sängen!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Tusen tack för jordgubbsmössan!! De är ju så söta de här mössorna. =) Den är lite stor just nu men lagom till april-maj så kommer den sitta som en smäck på Isabellas huvud. Det är då den kommer behövas när vi ska vara ute och leka på dagarna. Tack, tack! /Camilla

2009-02-10 @ 00:52:24
Postat av: Jenny

Hej! Va fin mössan var!!! Måste mössan vara likt ett bär? Det enda jag skulle vilja var att om den ena mössan har "frön" har den andra det också. Maja och Elsa kommer att bli hur söta som helst! TACK! Kram Jenny

2009-02-10 @ 07:35:39
Postat av: Linda till Camilla

Varsågod! Ja, visst är dom! :o)

Hm, ja den blev lite stor ja. En dag ska jag få till det där med antal maskor! Men det blev inte lika illa som "björnbäret" i varje fall! Den hade Jennys tös fått på sig lagom till femtonårsdagen! Xo)

2009-02-10 @ 07:40:42
Postat av: Linda till Jenny

Nja, det är väl mest jag som krånglar... :o)

Det är ju rätt gulligt med frön, så det kanske blir så ändå då! :o)

2009-02-10 @ 07:42:32
Postat av: Camilla

God förmiddag! På den här mössan är maskorna perfekt för framåt april har hon vuxit i den och det är då den kommer användas när det är vårigt och lite småkyligt. =)

Ha en bra dag!

/Camilla

2009-02-10 @ 10:01:58
Postat av: Marita

Tack för utmaningen visst hoppar jag på den-ska fixa in bild 6 i mapp 6 under kvällen....lovar...



Marita

2009-02-10 @ 15:54:32
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Ser fram emot att se vad det blir! :o)

2009-02-10 @ 16:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0