Lite problem...

...med blogg.se imorse. När man loggat in så hamnade man bara på en helblank sida. Det verkar fortfarande vara lite problem, för vissa sidor kan jag fortfarande inte öppna även när jag nu väl är inne.
Nåja, det har varit trögt att stiga upp hela veckan! Vaknade av Fias kräkljud och noterade sömndrucket att hon tänkt placera sitt maginnehåll på den vita fårfällen på golvet. Såg mina myskläder från kvällen på golvet intill och drog dit tröjan, en gammal svart sak som var att föredra som kattspyeuppfångare framför vit lurvig matta!
Konstaterade pömsigt att ingen mer spya kom, och somnade om. Halv sex slår tv:n igång med ett rejält myrornas krig. Huh? Maja har lagt sig på fjärrkontrollen.

Kan dock andas ut gällande morgondagens "hjärte-combat"! Ylva lyckades hitta en "Mr X" som vi kan köra med! Ska bli kul!

Hihi, piken uppfattades, så här är nu två av mottagarna till mina jordgubbsmössor! Fina va? Linnéa och Karin är nu officiellt medlemmar i bärklanen!
Mössorna är i det tjockare garnet, så vi får hoppas på några kyliga veckor till! :o)
Jag hoppas också på fler bilder när mottagarna vuxit i dom! Hihi!

Det är en riktig kick att se andra glädjas åt mina mössor, så jag vill bara sticka fler! :o)

Gårdagskvällen blev varm och skön. Vägen hade saltats, så Johan kunde ta Goldie till hockeymatchen efter att snabbt stoppat i sig två ägg och baconmackor som jag fixade direkt efter hemkomsten. Gulingen, som jag också hört någon kalla "Fulingen" på grund av dess ohyggliga smutsighet, fick stanna hemma.

Väl ensam hade jag tänkt att bara sticka framför tv:n, men det var hopplöst. Jag kunde inte låta bli! Jag tände en brasa och startade bastun!
Sen satte jag mig och stickade som en blå framför "House" och diverse annat. Det blir gröna frön på den mörkrosa också eftersom det är ganska sött. Jag överlämnar åt betraktaren att artbestämma bärsorten!
Jag hann två rader frön, så sker inget speciellt ikväll kan jag kanske hinna färdigt!

Till lördag är "Bolt" bokad på bio. Vi tänkta ta en middag på tu man hand också, men med tanke på att det är "Alla hjärtans dag", så var jag lite sent ute för att boka bord... Vi har ju fortfarande presentkortet på "Vivaldi"  som vi fick från Home mäklaren, men där hade de inte ledigt bord förrän 21.00. Blir kanske sådär att finna den romantiska middagsstämningen om man ska kasta i sig en trerätters på 30 minuter! 

Kanske vi satsar på "Oves gatukök" istället. De har ju inte ens några bord, så det borde ju inte vara några problem då! :o)

Det slog mig under kvällen igår än en gång: Vilken lyx det är att bara ha sig själv att tänka på! Jag kände för att ta en bastu, mysa framför brasan, sticka och se på tv, och gjorde det också! Tänk den dagen då man inte kan det! Ibland är det bra att stanna upp och faktiskt inse hur jäkla bra man har det!

Nya morrongänget (Tommy från "The Tommy show" har ju flyttat till morgonen, då Stefan Andersson ville satsa på sin musik), pratade imorse om Tommys problem att byta en lampa på bilen, och det otroliga meck det innebär. Jag kan inte annat än hålla med! Gulingen blev enögd förra veckan, och då jag hade så pass tid på mig innan combatpasset, svängde jag in på OKQ8 för att fixa det.
Efter lite blädder i katalogen och sökande i hyllan, hittade jag den lampa jag behövde. Trodde jag. Den stjärnögda unga tjejen bakom disken såg direkt att jag tagit fel. "-För du kör ingen lastbil va?"
Eh, nej, rätt typ men fel watt. Jag var bara så nöjd över att jag hittat rätt sort! Det krävdes lite tålamod och klurande för att få loss hela strålkastar"sockeln" inifrån motorutrymmet. Att ta med den trasiga lampan in för att kunna se att man köper rätt kändes som en smart idé. Alltid trevligt med personal som vet vad de ska tillhandahålla och är serviceinriktade!
I mörkret utanför fick jag så greja, vrida, mecka och greja lite till innan jag till slut fick eländet på plats! Att det ska vara så svårt att byta en sketans lampa!

Börjar känna mig lite hungrig... lunch snart eller?


Kommentarer
Postat av: Anna

Min bil måste lämnas in på verkstad för att byta lampa... Sist fick jag även betala för ett lampfäste. :o)

2009-02-11 @ 10:04:21
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Visst är det sjukt?!

2009-02-11 @ 12:38:58
Postat av: Elin

Oves Gatukök har ju riktigt gött mos, så är ju inte fy skam att äta Alla Hjärtans Dag middag där! :) Hade inte en tank på att denna dag infinner sig på lördag då jag skulle boka bord för fredagens middag med kollegorna. Hon jag pratade med sa "Å, vad skönt att höra någon säga fredag istället för lördag, det är helt fullt då och det är så tråkigt att meddela det!" Jag tänkte nog att det var nåt jippo o stan då eftersom så många skulle ut och äta, men nu förstår jag! :)

2009-02-11 @ 13:49:41
Postat av: Marita

Ohh så fina de var i sina jordgubbsmössor-du är duktig du:))



Ja du...alla hjärtans dag är inget vi brukar fira så där jättemassa här hemma-jag brukar köpa nåt smaskigt till staffan o barnen bara....men tydligen har min käre make köpt något i år till mig-för det var minste sonen snabb på o berätta häromdan....när jag kom hem från jobbet va han helt ifrån sig....kom mamma kom....drog in mig i sovrummet-öppna staffans garderob o peka uppåt...där mamma present....hmmm....inte exakt det maken ville skulle komma fram tror jag....fniss...



Barn är bra lustiga ibland-o jag kan garantera att några hemlisar kan man inte ha för dom....inte för mina iallafall....hehe....



Ha en bra dag//Marita

2009-02-11 @ 14:07:03
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Tackar tackar! :o)



Haha, du får lägga på den överraskade minen där också då, som en liten övning inför biljetterna! ;o)

2009-02-11 @ 15:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0