Nails

På en sammankomst för några dagar sedan hade en av de närvarande långa röda naglar. Av någon anledning får jag alltid mammas röda klor i huvudet när jag ser sådana. Och följdaktligen tycker jag det ser hemskt, ja faktiskt nästan äckligt ut! Röda långa naglar blev lika kännetecknande för henne som harklandet när hon korkade upp en vinflaska eller tog en "smyg"klunk. Det "fina folket" som hon ansåg att vi var, medförde tydligen att kvinnan skulle ha långa målade naglar. Eftersom hon skötte huset så maniskt, blev hennes egna så fördärvade, men hon köpte och fixade lösnaglar själv innan hon hittade en som "gjorde naglarna" åt henne. Nu har jag allmänt svårt för långa naglar, och framför allt målade sådana, och tycker inte alls att det är särskilt snyggt! Framför allt inte de där som är långa och klippta rakt av. Smaken är ju som baken, och det är deras problem, men jag kan inte låta bli att undra om det inte måste vara väldigt besvärligt med sådana klor? Bara en sådan sak som att skriva på ett tangentbord, messa på mobilen eller plocka upp enkla små saker som ett gem. Hur gör de?


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, hur gör de? Bra fråga. Det måste vara irriterande. Tycker jag som aldrig har nagellack eller ett uns till tillpiffade naglar någonsin. ;o)

2009-12-09 @ 18:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0