Lunchcaching!

Har idag fått känna på kyligt och klart men vackert vinterväder, när jag tillsammans med en annan Volvian, Mikael, gav mig ut och tog några cacher på lunchen! Den tredje som skulle ha varit med hoppade av i sista minuten, men fem stycken hann vi logga vi två! Den första vid flygplanet intill Aeroseum tog längre tid än vi trott, då det var mycket detaljer och mackapärer att leta bland.
 

 

 


Planet är nog så slätt på ytan, men inne i landningsställens utrymmen var det stort och plottrigt! Mikael hittade både en av de två fuskcacherna, och till slut den riktiga.



Därefter tog vi snabbt nanocachen intill flygplatsens grindar, och en vid ett gammalt ödehus som jag inte skulle vilja besöka i skymnings-mörker! En liten cache i ett gammalt skyddsutrymme gick vi dock bet på. Jag hade ju ingen pannlampa med mig, så jag fick famla omkring och känna mig fram så gott det gick, medan Mikael kröp längre in och letade. Det var inte ens så man kunde gå dubbelvikt därinne, och tidigare loggar på hemsidan indikerade en rejält överrepresenterad mängd olika spindelarter! I det klena ljuset från öppningen kunde jag bara skymta en massa äggsäckar från dessa läskiga åttabenta varelser, så det kanske var lika bra att jag inte hade någon pannlampa! :o)
De nya hikingskorna jag köpte innan Barcelona är grymma! Inget skav, och perfekta för sådan här enklare caching! Inför väntade uteaktiviteter, togs benvärmarna på i morse, varmt och gott att ha under jeansen, och inte lika obehagligt trångt eller känslan av att ha "för mycket" kring midjan som ett par långkalsonger kan ge.

Kanske det blir fler sådana lunchturer, och då ska jag förbereda mig bättre med pannlampa och extra loggbok! Mikael hade sett i en annan cachelogg att dennes loggbok var dyblöt och omöjlig att skriva i, så han hade tagit med en ny plus en påse att ha den i! Ja, han är mycket mer rutinerad cachare än mig! :o)

Uppdaterar man vårgeocachings hemsida, kan man se att vi har lite spridda skurar i Göteborgsområdet! Lunchloggarna är :) - märkta uppe till vänster! Centrala Göteborg skymtar ned till höger, så där har vi en hel del att göra! Men än så länge har det mest blivit caching på andra orter och ställen än centrala stan. Vi funderar att ta in cyklarna någon dag till sommaren och köra ett race. Dock lär det inte räcka med en dag!
När Oo hälsade på Uffe igår, fick han ännu en sådan där värdecheck till Scandichotellen! Vi kan alltså ta en hotellnatt till innan nyår, för då går de ut, men när? Nåja, det ska vi nog kunna klämma in! :o)

De olika symbolerna indikerar de olika typerna av cacher. De gröna är de traditionella cacherna, en gömma i form av en burk av varierande storlek, och den typ av cache som jag hittills tycker bäst om. De gula lådorna innebär multi-cache, där den man hittar den första där symboeln indikerar, och däri hittar ledtrådar eller en uppgift som tar en till nästa osv till den slutliga cachen som gör att man kan logga. Det var en sådan vi gick bet på i Skövde när vi provade en sådan för första gången, vi hittade inte den sista! Grr!
Frågetecknet är en Mysterycache, där koordinaterna på hemsidan är falska, men beskrivningen ger en uppgift eller liknande som ska ge de riktiga. Sedan finns det en massa andra olika typer av cacher, men inte lika vanligt förekommnade. Prova, det är sköj! :o)


Kommentarer
Postat av: Anna

När dottern blir lite större ska jag absolut ge mig ut. Hon gillar kartor. Men själv gör jag det inte. :o)

2009-12-03 @ 16:16:51
Postat av: Linda till Anna

Då passar geocaching perfekt! En gps, koordinater, och sedan kan man bara gå dit pilen i displayen pekar! :o)

2009-12-03 @ 16:53:43
Postat av: Elin

Gillar inte han Uffe att sova på hotell?? :) Hotellfrukostar är ju bland det lyxigaste ju, kan riktigt längta efter det ibland :)

2009-12-03 @ 18:19:19
Postat av: Anna

Oj, blev syftningsfel där. jag menade att jag inte går ut själv och cachar. kartor gillar jag ju. :o)

2009-12-03 @ 21:34:56
Postat av: Linda till Uffe

Jodå, han behöll en själv. Mer skulle de inte hinna förbruka innan årsskiftet! Sicken otur! ;oD

2009-12-03 @ 22:36:37
Postat av: Linda till Anna

Haha, ok! :o)

2009-12-03 @ 22:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0