Liiite mera snö!

Det lilla som kom i lördags blev inte så långvarigt på marken, men denna morgon fylldes det på igen! Tunt, tunt, ynkligt lite, men ändock! Landskapet lyser upp, det blir renare och vackrare! Tänk om det kunde komma en meter snö, hur häftigt vore inte det? Tjock härlig nysnö!
Jag har fortfarande inte fått på vinterdäcken. Det blev Zelda- och Mariospel samt geocaching igår istället!
Oförskämt länge låg vi i sängen, så pass att jag blev sådär trött och seg, och ont i huvudet som det kan bli om jag ligger för länge! Efter lite spelande och brunch, tyckte vi dock att frisk luft i dagsljus inte vore så dumt, så vi pälsade på oss och drog till Gunnilse. Första cachen gick utan problem, men sedan gick vi bet, trots att Oo praktiskt taget grävde sig igenom stubben där vi ansåg att cachen skulle vara. Ägnade så mycket tid där att vi precis hann logga tre andra cacher i området innan mörkret föll.
Vi upptäckte dock att det var ett väldigt mysigt område med fina promenadstråk genom skogen, så här blir det återbesök när sommaren och grönskan kommit!


Leriga och smutsiga handlade vi lite innan vi åkte hem och slängde in kläderna i tvättmaskinen. Sedan började Oo spela nya Zelda på DS:en, och blev kvar vid den restan av kvällen! Jag lagade tacopaj, diskade undan, tog fram frisörsaxen och klippte honom, spelade Mario Wii, samt gick och lade mig och somnade medan han spelade ikapp det jag hunnit göra medan han var på stan med whiskey-kompisarna. När jag gjort bort morgontoaletten, ligger han och spelar, och han spelar vid frukosttallriken när jag går ut genom dörren för att åka till jobbet. Ja, han har spelat förbi mig nu, med råge!

Det ser lite klent ut på innebandyfronten idag, så vi får väl se om det blir något av. Lite kuligt att vi är fler som kan och vill spela 08.00 en lördag, än 19.30 en måndag. Fast å andra sidan har kanske folk mer att göra en måndagkväll.

Shit, jag måste verkligen få iväg paketen till Stockholm nu! Nästa vecka är det ju julafton! Då kan Oo spela under tiden...


Kommentarer
Postat av: Stefan

Blä för snö! Det är ju det vi har Lappland till??!! :o)

2009-12-14 @ 14:49:30
Postat av: Linda till Stefan

Jamen det är ju orättvist. Snö här också juh! Myyys! :o)

2009-12-14 @ 16:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0