Veckan går...

...i turbofart! Som väntat ställdes mitt inhopparpass i Örgryte in, så jag stressade in till stan istället och var med i Ullevi. Gick rätt bra, men shit vad klen jag är när det kommer till styrkan! Urk! Jag hann titta förbi pojkarna på intilliggande tennisanläggningen, men glömde förstås kameran. Därefter hade de handlat lite färdigmat med vitlöksbröd som smakade förträffligt! Sedan satte de sig framför datorn och spelade poker, medan jag tog det lugnt framför "Sex and the city". Samtidigt kämpade jag med en jäkla ryggfena!  Jag blir inte klok på mönstret, och har försökt hur många gånger som helst! Skåda två av resultaten!

Jag fattar verkligen inte hur det är tänkt att man ska göra, och har försökt följa det bokstavligt, hit och dit och upp och ned! Någonting blir det, men inte någon jäkla ryggfena! Det står ju vara "turn" på ett ställe, men har försökt vända efter varje varv, eller inte göra det alls efter den enda vändningen. Antalet maskor stämmer inte när man kommer "till slutet" av ett varv, och allt blir bara pannkaka. Resten av mönstret var inte mycket tydligare. Stjärtfenan fick också improviseras en hel del, och ser inte riktigt ut som bilden i mönstret precis!

Nej, det är inte en missbildad feminin zeppelinare, det ska faktiskt bli en fisk! Grr!

Det verkar kanske som att det fortfarade är sommar ändå! Även denna dag verkar det bli soligt och varmt, vilket skulle hålla i sig hela helgen om vi har tur.

Har med mig gurkorna idag i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad du är duktig! Själv hinner jag inte med nåt om kvällarna. Igår hade vi två omgångar besök. Ikväll är det ett till. Jag antar att det är huset som lockar men det är lite ovant. Plus att det går himla mycket kaffe. ;o)

2009-08-06 @ 09:14:10
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Du, kan du inte testa Skaprstigsguppyns ryggfena istället då? Kanske göra den lite mindre, för jag misstänker att det är en större fisk än din...



http://skaparstigen.blogspot.com/2009/05/skaparstigsguppy.html

2009-08-06 @ 09:16:36
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Hehe, men det låter ju som ett trevligt "problem" ändå, med nyfikna gäster! :o)

Tack! Höll på att bli riktigt förgrymmad där ett tag! Ditt förslag gick bättre, men jag fick göra den bra mycket mindre ja! :o)

2009-08-06 @ 10:24:06
Postat av: Anna

Ja, jag börjar vänja mig...



Bra att det löste sig med fenan.

2009-08-06 @ 10:51:28
URL: http://andasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0