Snor i snoken

Näsan är full med snor och nysningen ligger ständigt på lur. En helt vanlig morgon alltså. Mysig dimma låg över nejden när jag kom ned från våra höjder i morse. Vajjert!

Ska tydligen bli en strålande varm och fin dag idag. Vi hade +9,5 grader i Olofstorp, så solen har lite att göra!

Av någon anledning ska man visst välja sin vårdcentral nu. Det är ont om pengar, nedskärningar, långa köer och mindre personal. Ändå har olika vårdcentraler radioreklam hela dagarna, och reklamaffischerna är tapetserade stort och brett överallt. Det har de pengar till minsann!?

Middagen igår blev förresten en rejält tilltagen omgång (stark) köttfärssås, och...Ta-daa! Fusili! Är man trött på den vanliga spagettin, får man ju variera! Lagomt kryddstarkt för mig, medan Oo öste över halva curryburken och sedan nöjt tuggade och svettades.

Därefter jobbade han med laptopen i soffan, medan jag stickade vidare och påbörjade bakstycket. Var allmänt låg igår, och närmast medvetslös imorse.



Jag anslöt till Oo på Ica Maxi igår, och föll för frestelsen. Det blev en lagom färdkost hem.



Idag blir det combat, och fulladdad med ...Fusili och köttfärssås kommer det nog gå finfint. Sedan glömmer jag bort nattens dröm där jag glömde bort koreografin totalt redan under uppvärmningen.

 

Kommentarer
Postat av: Anda

Välja vårdcentral? Det måste vara ett storstadspåfund. Eller så har jag missat nåt...



2009-08-19 @ 12:58:09
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja, tydligen är det något infom Västra Götelandsregionen som de inför.

"Den 1 oktober 2009 inför Västra Götalandsregionen en ny vårdvalsmodell i primärvården.

Vi kallar den VG Primärvård. Målet är att stärka patientens ställning och att öka kvaliteten och tillgängligheten i vården." (deras hemsida)

Håhåjaja!

2009-08-19 @ 13:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0