Skattjakt

Jag lär mig aldrig. En frusen lunchlåda ska man ta ut kvällen innan för att ha den tinad och redo för micron dagen efter. Nu blir det en på ytan skållhet korvstroganoff med isklumpar inuti, och pikar från kollegorna. "Tog du den ur frysen imorse kanske?!"

Nåja, jag fick i alla fall stå i en öppen båt med vinden i håret och salta vågstänk över mig igår! Är det bara jag som känner mig som kung (eller kanske drottning) över världen när man blåser fram över öppet vatten sådär?

Tomas följde med oss ut för geocaching i Hakefjorden, och efter rejäla vågduschar pekade Oo ut en av de små öarna att gå iland på.
Dock visade det sig strax att det var fel ö...






(Hm...nu börjar vi närma oss)



















(Höger eller vänster? Vilken ö kan det vara? Vi behöver Friluftsskartan!)

















(DEN ön är det juh!)













(Success!)








Strandsatt i denna cache fanns en TB (Travel Bug). Vi har stött på en sådan förut, men då vi inte visste vad det var, lät vi den vara. Denna gång var vi mera pålästa, och beslöt snabbt att rädda "Kotte the Cone" som det visade sig att den hette! En TB har en specifik "id-kod", och när man hittar den ska man registrera det på geocachings hemsida. Därefter ska man placera ut den i en annan cache, och registrera vilken den nya platsen är. På så sätt can TB:en vandra från cache till cache över hela världen, och man kan följa dess resa på nätet!

När vi loggade in och läste om just denna TB, så visade det sig att ön var dess första cache! Den som ägde den, dvs lade ut den först, hade några dagar tidigare beslutat att dess resa skulle börja på den ön!


Tillbaka på fastlandet tog vi ännu en cache som låg i närheten, och då lade vi "Kotte the Cone" i den. Oo lade sig i en taggbuske (allt för caching) på väg upp till den andra, och såg ut som en nåldyna efteråt. Men väl hittad, bjöd dess plats på härlig utsikt!



Tillbaka till vardagen igen.
När Oo nu har kontoret helt för sig själv, har han givit plats åt Flax!
Där kommer han att trivas jättebra!

Oo ska fixa 30-årspresenten efter jobbet, medan jag faktiskt inte har något alls på programmet, vad jag vet. Kan dock behöva röjas lite hemma igen...













(Har jag sagt att Gulingen är dyr i drift?)



På lördag ska "Fantastic four" genrepa inför tisdagen på Lindholmen. Därefter kalajs, och på söndagen IFK-match i kycklingkläder. När ska jag hinna sticka då?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag brukar låta matlådan ligga och tina i min väska... Då blir den perfekt just vid lunch. Kanske inte så hygieniskt. Jaja.



Vilka härliga bilder från igår. Jag håller verkligen med om att det är härligt att vara på vattnet i en båt. Tyvärr är det dyrt att köpa sig en båt som går någolunda fort och är bekväm och allt det där. :o)

2009-08-27 @ 09:55:14
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

I väskan? Hm...går det fortare än att ställa den "öppet" som jag gör? Fast jag har ju ingen väska som funkar att prova i... :o)



Båt med bra motor = dyrt tyvärr ja. Tur att man har svärföräldrar som har det! Hehe!

2009-08-27 @ 16:22:19
Postat av: Anda

Nja, det är bara inte så kul att ha matlådan på skrivbordet tycker jag...

2009-08-27 @ 18:44:35
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Elin

Vilken rolig cache... :) Ser ut som att ni hade en riktigt mysig eftermiddag!!

2009-08-27 @ 21:31:35
Postat av: Johan

Ingen kommentar om Flax.... hopplöst!!! Nu när man ändå är inne och läser! :)

2009-08-28 @ 13:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0