Augustitorsdag

En tallrik fil med jordgubbssmak och en hög Finax müsli, en långt ifrån tillfredsställande frukost, ur smaksynpunkt. Scrambeled eggs, små prinskorvar, färskpressad apelsinjuice och nybakad fralla med ost hade varit betydligt trevligare. Men att kliva upp tidigare och orka greja? Nej. Den dagen jag har råd med personlig kock så jäklar!






Hade sådan tur att jag fick en buss framför mig vid ett rödljus! Kolla flaggorna, visst är de söta? Bara en sådan detalj gör mig glad och varm i hjärtat! Västttrafik får skattepengar va? Okej, sämre skolmat, äldrevård och vägar gottgörs av dessa små gulliga flaggor som piggar upp bussarna på speciella dagar. Idag var de flesta bussarna utan, men denna hade sina kvar. Var det flaggdag igår? Kunde det ha med Madeleines förlovning att göra kanske? I vilket fall, så älskar jag flaggorna!


Combatpasset igår gick rätt bra, trots att jag fick den där panikkänningen i början: "Jag kommer inte ihåg koreografin!!"
Blev ganska många grymma deltagare till slut, och jag gillar deras sal som är rymlig och ljus. Scenen är dock  i minsta laget, så man kan inte kicka ut ordentligt vid backkicks, och jumpkickarna måste hållas korta.


De har även mysigt instruktörsrum, där de till och med fått in en dusch! Hann få mig en macka innan passet med svindyr vitamindricka till. Leksaksspaden som kikar fram där bakom hänger fast i nyckeln till rummet. En nackdel med denna anläggning, att de inte har kodpanel till sina dörrar.







Till middag blev det mera mackor, med stekt ägg och Lawrys gryddsalt. Resten av kostcirkeln fick bestå av en sådan där gigantisk vitamintablett. Gotti!










Oo kom hem strax innan mig, och trötta båda två lade vi omkull oss i soffan (ovanligt!). Jag har startat upp ett nytt stickprojekt, men det var inte så lätt och roligt som jag trodde det skulle bli.
En luftig och lång poncho, där garnet är så tunt och fluffigt att det är svårt att hantera! Men nu har jag köpt garn och nålar för att göra den, så då får jag banne mig försöka slutföra det också! Själva mönstret är inte så komplicerat som tur var, men jag undrar hur slutresultatet egentligen kommer att se ut, då det nu mest liknar ett enda trassel.




Fotboll Sverige-Finland och Runescape. Min Oo är nöjd.


(Uttråkad Fia)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket charmigt garn! Man kan ju dra kopplingar till en dammråtta också men jag tyckte ändå det var coolt. :o)

2009-08-13 @ 09:33:14
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Mm, ungefär lika charmigt att jobba med som dammråttor också! :o)

2009-08-13 @ 16:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0