Varm å go...

... är jag efter nästan en timme i badkaret!
Fia är inte riktigt med på noterna, och ligger nu framför mig, i vägen så mycket som möjligt.
Om ni undrar vad som skymtar på väggen bakom mig, så är det de läckra trosorna jag bland annat fick av min klass 8A när jag slutade. Allas namn är skriva på baksidan, och jag är rädd att en och annan mobilbild (film?) togs när jag drog på dom utanpå jeansen och körde en dans för de garvande eleverna!
Hoppas de jobbar lika bra som de gjorde för mig nu när de är på sitt sista år på högstadiet, grymt duktiga var dom!

En frustration med lärarjobbet var också alla de ungdomar man följde i tre år, och sedan då? De försvinner upp till gymnasiet, vidare ut i livet. Hur går det för dom? Mår dom bra? Ordnade det sig det som var så jobbigt? Undrar om de kommer att minnas mig, deras knasiga matte- och no-lärare? Eller hur kommer de att minnas mig tro? Jag minns ju några av mina gamla lärare, på både gott och ont!

Nu kom Johan genom dörren. Han är alldeles hes!!
-Vann dom?
-Hörs inte det??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0