Mamma Mia! Here I go again!

Jag måste erkänna att detta var en film jag inte planerat att se. Musikalen, javisst som tillfälle kommit, alltid trevligt med en musikal med bra låtar. Men filmen hade jag bara noterat att den existerade.
När så Monica föreslår bio denna söndag, så varför inte?
Jag kan bara citera Aftonbladets recensent: "Alla som ser musikalen på teatern går därifrån med lyckliga flin, muntert nynnande på ABBA-låtar. Filmen har samma effekt."
Jag blir genast sugen på att plocka fram mitt samlingsalbum med ABBA, oj, nej, jag har ju inget! Köpa?
Man förundras över vilken mängd riktigt bra låtar som de faktiskt producerat, och de kom så naturligt och bra in i filmen!
Okej, jag kände mig nog ungefär lika obekväm med att se Pierce Brosnan sjunga, som han själv såg ut när han gjorde det, men i övrigt var den faktiskt grym!

Före filmen bjöds vi på smaskig tvårätters på Pasta+, där förrätten var ungefär vad jag brukar äta vid en hel måltid! Jag fick överge den halvvägs bara för att lämna lite plats åt oxfilén med gorgonzolasås som följde därpå!

Oavsett hur mätt man än är: På bio måste man ha popcorn! Jag vet inte vad de sätter för essenser i ventilationssystemen, men doften leder nästan otvetydligt till popcorninköp. Helst en större "bunke" än man de facto vet att man inte kommer att orka sätta i sig!



Efter maten hade vi rätt gott om tid på oss innan filmen, så vi tog en liten omväg till biografen. Det var lite småkallt ute dock, men skönt att röra på sig. Jag styltar dock mer än går, då träningsvärken inte är nådig!
En av kommande filmer som visas nu, är tvåan till "Madagaskar". Den verkar lite småkul, och Johan blev lite nyfiken på ettan. Förtjust som jag är i Disneys och Pixars skapelser, har jag en hel del av deras filmer, så vi ska lägga omkull oss, utrusta oss med de femtioelva godispåsarna vi köpte när vi storhandlade på vägen hem (sade jag att jag köpte Mums-Mums också??), och kolla på den första "Madagaskar". Det blir ett bra avslut på vår egna lugna helhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0