Ta-daa!

 












Visst är han fiiin? Den blev rätt lång, bred, tjock och varm. Lite oformig gällande bredden och ränderna, men stickad med kärlek! :o)








I och med att mitt första stickningsverk nu är avslutat, har jag nu påbörjat nästa - ponchon! Färgerna blev inte riktigt som jag väntat, mera färgspräcklig, men ju mer som växer fram, desto mer har jag börjar gilla det! Det känns väldigt skumt med så stora stickor nu (9 mm), och så dubbla garn, ett svart och ett mångfärgat. Men av den anledningen växer stickningen mycket fortare än vid halsduken! Två liakdana stycken ska göras, som man sedan syr ihop till den färdiga ponchon.

Hela kvällen igår ägnades åt Halloweenförberedelser. Ikväll blir det en tur till Ica Maxi och ännu mera förberedelser. Johan är klar med sin utstyrsel! Han är jätteduktig med symaskinen! Just det, symaskinen! Jag tror jag har bildbevis i datorn hemma!

Obama lade cirkus 40 miljoner dollar på sin halvtimmesreklam för sig själv. 40 miljoner dollar. Fyrtio mille. Miljoner dollar. Smaka på det.
F-ö-r-r-t-i-o  m-i-l-j-o-o-o-o-n-e-r  d-å-l-l-a-r-r-r......!

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till den färdiga halsduken! Kul att du redan kommit igång med nästa projekt. Själv har jag fastnat. Det blev inte bra när jag började om med Peters halsduk för trettioelfte gången. :o)

2008-10-30 @ 08:45:14
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Tackartackar! Man får inte ha så högra krav på sig själv, annars hade jag aldrig blivit klar! :o)

2008-10-30 @ 08:50:27
Postat av: Marita

Hej Linda!

Tack för din komentar i min blogg-som du säger ett hus ska vara inflyttningsklart o visst finns det säkert en hel del andra hus framöver.



Vi är ju rätt många bara så det måste finnas många sovrum-men vi håller ögonen öppna o hoppas på bättre tur nästa gång:))



Hitta din sida här för inte allt för länge sen av en slump-du hade varit in till en av mina vänner o när jag klicka på din länk kände jag ju igen mig direkt-du är ju den Linda som va klassföreståndare till min Tom:))

Trivs du på ditt nye jobb?

Du är allt saknad av klassen.



Mvh Marita

2008-10-30 @ 12:10:14
URL: http://amors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0