Mörker och vind

Kollakolla! Jag hann sticka en hel del igår! Hela "Lyxfällan" och "Hells kitchen" medförde många varv och avslappning i sängen. Jag vill börja med ponchon! Men jag gillar verkligen att se halsduken växa fram, och färgerna är så fina. Börjar jag bli GAIS:are tro? :o)

Det är mörkt ute, och vinden sliter i träden. Redan under kvällen igår blåste det friskt, och det är mäktigt!
Ikväll spelar GAIS borta, så Johan ska upp till föräldrarna och kolla samtidigt som han ska fixa med sin utstyrsel. Jag hakar nog på och stickar några varv. Passar väl bra? Sticka på grön-svart halsduk medan man tittar på matchen? Kanske borde följa med till Ullevi nästa gång och sitta där med stickningen!

Hittade nummer 127 igår förresten!

Nyheterna denna morgon berättar om den 16-årige kille som misshandlades i Södertälje av nio-tio andra ungdomar. Två knivhugg i ryggen, sparkar och slag mot huvudet. Hur är dessa funtade i huvudet egentligen som kan göra något sådant? Och höjden av feghet att tillsammans hoppa på en ensam! Man slutar aldrig förvånas vad människor är kapabla till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0