COK = Cat On Keyboard

Det är vad jag har just nu. Av någon anledning brukar Fia vara extra kelig när hon varit ute, så nu trampar hon hysteriskt omkring framför mig, alternativ slänger omkull sig på någon av mina händer, så jag får gissa mig till var tangenterna är. Det bli lite att sudda emellanåt, då även Fia bidrar med några "ord".

Nu känner jag lite ro i sinnet så jag kan slappna av och göra kväll, dvs blogga, sticka och se på tv! Middagen är avklarad (Chili con carne), Johan har åkt på innebandyn, jag har dammsugat (övervåningen), tömt kattlådan, plockat undan grejor, tömt kylen på mögelodlingar, skurat tvättställ och toalett (övervåning) och torkat bort Arons banankladd från speglarna. Allt damm på möbler, tv och sådant kan jag låta växa till sig några milimeter till, och tvätten får vänta till helgen som vanligt.

Snart är det fredag! Det är inte klokt vad denna vecka gick fort! Helgen har inga speciella saker inbokade, vilket känns skönt. Innebandy på lördagen bara, och Johan har fotbollsskolan på söndag. Kanske blir det lite fler julklappsinköp. Om vi ändå ger vårt bidrag till blodbanken på lördag inne i stan, så kan vi gott ta en sväng när vi ändå är där. En brunch skulle nog inte vara så dumt heller!

På väg från morgonens kurs knäppte jag en bild i parkeringshuset som jag passerar igenom. Jag brukar ställa mig på parkeringen utanför på andra sidan, då själva p-huset brukar vara så fullt. Men varje gång jag går igenom nu så tänker jag på mannen jag mötte som sjöng "All by myself", och blir glad i hela kroppen! Mot utgången, på höger sida kom han, och med klar hög röst sjungandes.

Just det, Helena, min räddande ängel, ordnade upp det elände jag orsakade igår kväll med mitt blåbär! Så nu är den klar! Jag tyckte den blev riktigt söt faktiskt! Johan lade beslag på båda, men jag tror han får vara blåbär! Å andra sidan vore det ju lite kul om vi båda hade en jordgubbe! Jag kommer antagligen att göra en till (tredje) jordgubbe i det tjockare garnet, i den storlek jag gjort nu, eftersom den första tjocka jordgubben blev lite väl stor. Jag får se vad jag gör med den. När det nu går så pass snabbt att sticka en jordgubbe, alternativt blåbär, har jag blivit sugen att prova andra färger! Tänk en gul med brun topp! Banan! Eller lurvigt brunt garn till kiwi! Aprikos? Plommon! Sen ska man bara hitta någon som skulle vilja bära dom...!
Nu har jag (hör och häpna), påbörjat en (gissa vad!?) ny jordgubbsmössa (!!), i tjockt garn men liten storlek. Jag gillar det tjockare garnet bättre, just för att det ju blir mera mössa utav det. Då tanken och mönstret jag hade syftade åt ett barn som bärare, var väl garnet därefter också, men en unge behöver väl en rejäl vintermössa också? Hihi!
Har jag noterat att första delen till poncho nummer tre är klar?

Nej, nu ska jag lägga omkull mig i sängen och ... rulla tummarna. Höh. Apropå tummar, så har jag faktiskt börjat få lite ont i högertummen. Har man stickat för mycket då eller??


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch, stickvärk i tummen låter inte bra. ;o)



2008-11-27 @ 20:31:41
Postat av: Stefan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3868632.ab



Nu märks det i statistiken att du slutat som lärare... :o)

2008-11-27 @ 20:56:41
Postat av: Linda till Stefan

Hahaha! Det var snällt!

2008-11-28 @ 12:41:19
Postat av: Linda till Anna

Du som vet, erfaren stickerska, är det farligt? Måste jag amputera???

2008-11-28 @ 12:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0