Home alone

Oo är på svensexa för Josef, så jag är ensam hela dagen. Är det inte förunderligt hur två personer kan stöka och skita ned så mycket på en vecka? Efter vår raid förra helgen fanns inte ett spår, så jag har plockat, sorterat, dammsugat, tvättat, vikt tvätt, vattnat blommorna, rensat i kök, badrum, ja hela huset förutom arbetsrummet. Det är ett hopplöst fall, där jag bara dammsuger där jag kommer åt. Likaså Oos sida av sängen, där jag duttar ner dammsugarmunstycket där jag ser en fri golvyta, och var snäll och plockade den uppenbara smutstvätten. Rensade lite bland uteblommorna också, och blev ovän med Fia. Hon gillar inte att bli kammad.

Nu känns det mycket bättre, och jag kan slappna av ordentligt en stund framför datorn. Är det bara jag, eller fruntimmer i allmänhet som inte kan slappna av och göra något eget innan ordningen är återställd? Funderar på att jobba vidare med mitt trassel till stickning, eller bara läsa om en bok. Hinner nog båda delarna.

Middagen igår blev lite bättre än råa grillkorvar och kex. Det blev Bullens pilsnerkorv och potatismos, så slarvigt gjort att det innehöll små potatisbitar. Men vi ville ut och geocacha, och hann leta fram fem stycken innan mörkret blev för påträngande! Det var storlekar från "regular" till "micro" i vårt närområde, och Oo hittade dom allihopa! Jag måste skaffa mig ett par handskar innan jag vågar sticka ned händerna i mörka hålor i marken, eller djupt in under stenar! Det är ju ofta det som krävs för att hitta rackarna, eftersom ingen annan ska kunna "råka" snubbla över dom.








En del var ganska snabbt funna, andra krävde lite kavande över besvärliga kalhyggen, läskiga hopp över bäckar eller kryssanden mellan komockor. Men vi får se och besöka platser vi annars inte skulle, vi får kvalitetstid tillsammans, får vara ute i naturen, och har roligt!
Vi har inte återkommit till den andra cachen som vi misslyckades med att hitta, men det är så nära att det är enkelt gjort någon dag. Vi hittade i alla fall alla vi försökte oss på igår i varje fall!

Vädret är lite tråkigt idag, passande för inomhusaktiviteter. Men lite sen lunch är behövligt nu känner jag.

Kommentarer
Postat av: marita

Vad duktiga ni är med er geocaching:))5 stycken va väl bra.

svarar på din fråga i detta inlägget istället för förra....

Staffan kallar sig för Stealth 767 på geosidan-Mr Jonte 1337 kallar sig vår son där på sidan....Vi andra vi är bara med o "hjälper" till o finna dom typ..



vad heter ni där då?



Vi hitta en idag bara-en vi passa på o ta snabbt nere i Göteborg då vi ändå var där-igår blev det till slut 10 st-då vi tog 2 stycken till på vägen till Göteborg som vi besökte även igår.

2009-08-15 @ 18:43:38
Postat av: Linda till Marita

Vi är "Loove"! :o) Ska se om jag hittar honom. Lite intressant att se var han lagt sina cachar!

Bra jobbat! Många cachar denna helg! :o)

2009-08-15 @ 20:22:11
Postat av: Stefan

Får väl börja kalla er Linda Craft och Indiana Oo.. :o)



Skall du hämta Oo fram i natt?

2009-08-15 @ 21:03:57
Postat av: marita

Vi ska kika in efter er sen med:))



Imorrn söndag kanske det blir nån mer om vädret tillåter för det är inge skoj o springa runt i skog o mark i regn...kan jag av erfarenhet säga då....;)



Glömde ju säga i förra inlägget här att va flitig du varit idag:))Får nog erkänna att även jag är en sån som måste dona klart innan jag slår mig ner här framför datorn t ex.

2009-08-15 @ 21:09:01
Postat av: marita

Ett litet kvällstips...ha alltid med en liten men bra o stark ficklampa....då slipper du att köra ner händer överallt....ibland krävs det ju det ändå-men många cacher kan ses med starkt ljus oxå:))

2009-08-15 @ 23:26:31
Postat av: Linda till Stefan

Hahahahaha! Får jag ha pickadollorna också!? Xo)

2009-08-16 @ 21:14:16
Postat av: Linda till Marita

Mmm tack! Mycket bra att ha ficklampa! :o)

2009-08-16 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0