Majsommar

(null)
Solen och värmen hänger kvar vilket känns i skinnet. Haft min första praoelev, eller ja, min anställda vars dotter ville göra sin prao, inte hos en veterinär, ett bageri eller kiosk utan på sin mammas kontorsjobb. Så hon och en kollega ordnade lite uppgifter medan jag bara behövde närvara vid uppstart, avslut och signering av intyg. Roligt, totalt oförståeligt och häftigt att en trettonåring kan gilla Excel! Jag beskrev upplägget för min egen dotter och frågade om hon skulle vilja göra detsamma? "Aldrig i livet!" Blev svaret.
Jahopp, Ica alltså.

Hon har hängt mycket med kompisar och jag är så glad att stor del utgörs av fotboll nere på vallen med både killar och tjejer.  Tillsamman med Elvira och två killkompisar från klassen avslutar de fredagskvällen på övervåningen med flipperspel och häng medan jag och C bakade Silviakaka, spelade lite Phase10 och kollade House.
Igår var det match i ett solvarmt Lerum och hämtade nylevererade målvaktshandskar hos Johan. De vi hittat hos Temu är helt ok och Ronja älskar dom. Eller ja, hon älskar generellt att ta på sprillans nya handskar.
(null)
Ganska jämn match som slutade med vinst med 4-1 och gick således upp i delad topp i serien "F2011 svår" tillsammans med just Lerum.
(null)

När vi kom hem kände jag av någon anledning för att springa, så medan Lilltjejen duschade av sig matchen och tog det lugnt knåpade jag ihop dryga fem kilometer. Bara sexton till om två veckor… Knät protesterade som väntat medan höften avvaktade till senare på kvällen. Kändes ändå väldigt bra att komma ut och tog dessutom säsongens första vända med röjsågen i området. 
När C anslöt var det liksom för gissningsvis åttio procent av göteborgarna dags att grilla och så gjorde också vi, såå gott!
R hängde med Elvira resten av kvällen medan vi plöjde House. C somnade relativt snart medan jag fick tvinga mig att stänga av när klockan närmade sig två!

Söndag och fortsatt varmt men småmulet. C grejar i trädgården hemmavid och jag slappar inför Frölundapasset. Bakat kubbar och gjort en laddning rullader som tillsammans med en låda Silviakakor fick följa med till Monica och Tomas innan Lilltjejens fotbollsträning. Ännu en fullspäckad vecka väntar.
Vid en liten snabb avstämning denna morgon reflekterade C att jag varit mindre arg på sista tiden och kopplade det till att jag släppt både Java- och kinesiskakursen. Jag som såklart tycker att jag varit som vanligt kunde dock hålla med om att min känsla av stress gått ned, liksom det dåliga samvetet att inte klara Javan. Det har varit så skönt att inte behöva sitta på kvällar och helger med frustration och besvikelse, med det ständiga damoklessvärdet hängande över huvudet. Under resan till Indien gav jag upp Javan helt men funderar på om jag ska göra ett försök med kinesiskan. Med tre nybörjarkurser i ryggen borde jag kunna göra ett hyggligt försök, men att inte ha underhållit träningen denna termin har såklart orsakat bortfall. Får se hur tiden och energin ser ut när fler förberedelsemöten inför Gothia cup ligger i kalendern, och ny kvartal med koreografi står för dörren.

(null)
Medan rulladerna puttrade på spisen gick jag för ovanlighetens skull upp och hängde lite på övervåningen. Lilltjejen röjde i sitt rum inför pappaveckan men kom ut och började spela! Hon vill ju sluta medan vi sagt att hon måste fullfölja terminen, tycker det är tråkigt men erkände likväl att det är lite kul och coolt att hon kan spela tvärflöjt.
Liksom det mesta är det inte alltid roligt att lära sig, träna och repetera…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0