1:a maj

(null)
Imorgon har Lilltjejen prov om lag och rätt och vad passade då bättre än att åka in till stan och låta henne bevittna ett exempel på den yttrandefrihet vi har i vårt land. Vi pratade om demonstrationerna vi såg och de krav som ställs för att hålla dem. 
Ett av tågen skanderade mot kriget i Palestina så blev lite prat om den konflikten också, något jag tyvärr inte är särskilt insatt i.

Det blev rena högsommarvärmen så svenskarnas vintervita lekamen skrek ikapp med slagord och kampsånger. Min avkomma är nu nästan lika lång som jag och sommarkläderna passar inte längre. Löneförhöjningen och bonusen var en otrolig lättnad på kontot, en sådan lyx att bara gå på stan och shoppa nytt till Lilltjejen på Uniqlo, en för mig ny klädbutik med riktigt bra basplagg till bra priser. Två par shorts, tre linnen, två toppar och ett par långbyxor för fjortonhundra tycker jag är rätt bra. Kul med en annan butik än de vanliga kedjorna.
(null)

När jag var i Indiens stekande sol kände jag inte av det alls i huden, men efter denna dag kliar armar och käkparti. Mycket underligt. Visserligen var jag inte länge i solen där borta men det brukar vara tillräckligt för att klådan ska uppstå. 
Ovan är jag i vilket fall och kanske anledningen till att jag blev onaturligt trött när vi var hemma igen och slocknade som en klubbad säl i sängen. Med en helgdag så här mitt i veckan känns det lite motigt att återgå till jobbet imorgon, riktigt gott var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0