Krispigt

Minus femton kunde vi avläsa på våra termometrar gårdagens lördagsmorgon och efter en solig och krispig dag var vi nere i de trakterna igen.
I sann nyårsanda var det mycket folk i Majorna och jag var lika slut denna gång. Jag är tung och otränad!

Pluggade lite inför måndagens munta och sedan var det dags att fira min avkomma med överraskningsmiddag.
(null)
Väl hemma igen färdigställde vi en tårta till ett annat födelsedagsfirande, en kompis till C fyllde fyrtio och arkadspelsgänget samlades för kalas i Martins spellokal. Jag och min avkomma spelade "It takes two" och började kolla "Men in black" men Lilltjejen tyckte den blev för läskig…

Ännu en klar och kall morgon denna januarisöndag och C har åkt till Möbelgatan flipperkulan för slutspel i Super Classic.
Vi spelade kval i fredags, Super Classic och Bally Classic. Jag gick såklart inte vidare men kom inte sist i varje fall, 92:a respektive 94:e plats av 102, hehe!
(null)
De är charmiga dessa gamla retrospel där räkneverken kan låta som de gamla skrivmaskinernas tangenthamrande. Det är rätt kul att tävla men i detta upplägg parades man ihop två och två. Vanligtvis slumpas man fyra och fyra olika till varje spel men här följdes samma par i de två olika deltävlingarna. Killen jag hamnade med var trevlig och inte så pratsam då han tog tävlingen på rätt stort allvar men jag tyckte ändå det var lite jobbigt. 

Nåväl, nu är Ronja på övervåningen och botaniserar medan jag ska förbereda mig för morgondagens sista prov. Att läsa kinesiska tecken är verkligen hopplöst svårt för en som har minne som en guldfisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0